WELLBIS BR. 100

listopad 2025. Wellbis 7 o Z amislite da kao vlasnik salona započinjete dan u tišini i s kavom u ruci, zazvoni vam telefon – zove vas zaposlenica koja kaže da je bolesna te ne može raditi, a ima rezerviran veći broj termina za tretmane. Nakon toga dolazite u salon i zove vas klijentica koja nije bila zadovoljna uslugom od prethodnog dana. Došlo je do reakcije na koži i uplašila se. Istovremeno u salon ulaze klijenti, a zaposlenice koja bi trebala preuzeti klijente nema, kasni na posao. Onda vas zove računovotkinja, koja se ljuti na vas jer ste zaboravili poslati papire na temelju kojih mora obračunati PDV. Sve se konačno sredi i krenete s radom u kabini. Pod hitno vas poziva kolegica kozmetičarka koja kaže da se morate javiti na telefon, jer je neka klijentica jako ljuta zbog proizvoda koje ste joj prije neki dan prodali. Znači, dan je započeo dobro, ali… Takvih dana ima i često se vlasnici pitaju je li im zaista sve to potrebno i htjeli bi razumjeti događa li se to samo njima. Odgovor je jednostavan. To se dogodi kada vlasnik preuzima odgovornost za sve što se događa u salonu, umjesto da poslovanje delegira i prepusti ga koordinatoru poslovanja. U salonima se većina zadataka prepušta recepcionerima, a njihov posao se znatno razlikuje od posla koordinatora. Jedna vlasnica salona kaže – razgovarala sam s kolegicom kozmetičarkom o radu na recepciji salona i rekla je da ne vidi smisao u plaćanju nekoga samo da se javlja na telefone i prima narudžbe. Zapravo, njezino razmišljanje je potpuno točno. Recepcija, posebno u današnjim okolnostima, nije namijenjena tome. Njena funkcija ima potpuno drugačije značenje. Pa... da vidimo koja je razlika. Klasična recepcija Klasičan rad osobe na recepciji, tj. “recepcionera”, temelji se na obavljanju aktivnosti kao što su: javljanje na telefon, primanje narudžbi za klijente i, prije svega, obavljanje određenih zadataka koje odredi vlasnik salona. Najčešće se ne radi o odgovornim zadacima koji bi bili vezani uz upravljanje salonom, financijskim poslovanjem ili pripremi i provedbi određenih strategija salona. U većoj mjeri radi se o tekućim aktivnostima kojima se danas može upravljati digitalnim programima. Potonji su posebno učinkoviti po tome što uključuju i marketinške i prodajne mogućnosti. Koja je specifična razlika između recepcionera i koordinatora salona Koordinator je osoba koja poznaje specifičnosti poslovanja salona i njezin se posao značajno razlikuje od posla recepcionera. Pogledajmo što rade... Recepcioner ne radi samostalno, već ga delegira vlasnik salona. Svaku aktivnost odredi vlasnik i on sam ne donosi odluke. Zadaci recepcionera uglavnom su usmjereni na rukovanje i organiziranje usluga i na primanje odnosno dodjeljivanje klijenata prema rasporedima. Za razliku od recepcionera, koordinator djeluje samostalno i rješava probleme ili izazove, ne ometajući vlasnika salona. Zapravo, njegov je posao odraditi sve što je na početku ovog teksta navedeno da radi vlasnik salona. Ali i to nije sve. Potencijalne pritužbe ili kritike klijenata pretvara u prilike i samostalno donosi strateške odluke. Sam preuzima punu odgovornost za rad u salonu i ne opterećuje vlasnika tijekom njegovog slobodnog vremena. Educiran je za to da raspoređuje zaposlenike i klijente ne samo po njihovim željama i potrebama nego i financijskim prihodima. Jednostavno rečeno, sposoban je predvidjeti potrebe salona i zaposlenika te poduzeti mjere u skladu s tim. Drugim riječima: • Recepcioner radi ono što mu je dodijeljeno. • Koordinator poduzetnički razmišlja umjesto vlasnika i operativno vodi salon. • Recepcioner se suočava s rješavanjem problema. • Koordinator stvara iz problema prilike. • Recepcioner oduzima vlasniku vrijeme zbog potrebe za informacijama. • Koordinator radi na tome da vlasnik ima više vremena za sebe. • Recepcioner ovisi o vlasniku salona. • Koordinator je potpuno neovisna osoba i djeluje samostalno i odgovorno. Vjerujem da sve ovo što ste pročitali može biti korisno, ali većina vlasnika tvrdi da jednostavno nema vremena za sve to uspješno posložiti. Vjeruju da njihov posao već organizira koordinator, ali zapravo to čini recepcioner. To se može vidjeti po tome što ih klijenti zovu čak i tijekom vikenda i praznika i vjeruju da samo oni mogu riješiti njihove probleme. Takvi vlasnici salona su pod stalnim stresom i teško se odlučuju na miran i dulji odmor. Sve ovisi o njima i boje se predati odgovornost nekome drugom. Za koordinatora postoji posebna vrsta edukacija koje su specifične i usmjerene na organizaciju poslovanja salona. Koordinator mora biti educiran, što za recepcionara nije nužno Koordinator je zapravo operativni manager i zato mu je potrebno posebno znanje. On je «desna ruka» vlasnika i odgovoran je za sve što se radi u salonu. Organizira posao i klijente, vodi kompletan posao, prodaje, delegira, organizira sastanke, vodi interni i eksterni marketing, prodaju, vodi skladište i bazu podataka… Koncept educiranja za koordinatora salona sa strane naše kompanije podržan je i sa strane EU. Program kojeg smo predstavili i koji je bio prihvaćen sastavljen je iz 240 postavki koje koordinator mora naučiti kako bi posao u salonu mogao savršeno odraditi. Sudionici koji su prošli taj oblik educiranja podigli su salone na viši nivo, profitabilniji su i rade s manje napora uz veći učinak, što je zapravo cilj svakog poduzetnika. Koordinatora se posebno preporučuje salonima s više od tri zaposlenika.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDMwNDY=