WELLBIS BR. 72

Wellbis 6 lipanj 2019. K oliko će salon biti uspješan ovisi o nekoliko čimbenika, među kojima postoji jedan koji značajno utječe na učinkovitost i poslovni razvoj salona. Svi ga poznajemo i koristimo ga u praksi, ali najčešće kao nešto što je samo po sebi razumljivo. Pitanje je samo koliko smo svjesni njegove važnosti i, iznad svega, ulaganja u razvoj kada koristimo ovu vrstu alata. Taj alat se često zamjenjuje za ljubaznost, pozitivnu orijentaciju, kulturu izražavanja ili čak iskrenost, koja se u stvarnosti također koristi samo pod određenim kriterijima koji su potrebni za uspješno poslovanje. Zove se “asertivnost”. Asertivnost je komunikacijski pristup na osnovu kojeg se nekome nešto direktno pojasni, a da se osoba s kojom se komunicira ne osjeća loše, odnosno da se ne postupa na štetu drugih. To je veza između pozitivnog stava i razumijevanja stavova drugih ljudi. Na taj se način izražava poštovanje prema sebi i sugovornicima. U asertivnoj komunikaciji istodobno se izražava odlučnost, praćena samopouzdanjem, što dokazuje da znamo što je poželjno, iskrenost, koja ispravno označava određenu svrhu i poštovanje koje proizlazi iz kulture i odnosa pojedinca prema drugima. Jednostavno rečeno, upotreba asertivnosti postiže svoje ciljeve na otvoren i pošten način. Pozitivne posljedice korištenja asertivnosti Upotreba asertivnosti u praksi ima izniman učinak jer su ljudi s ovakvim pristupom mnogo zadovoljniji sobom, učinkovitiji i lakše postižu postavljene ciljeve. Lideri s takvim pristupom imaju veću vjerojatnost da izraze svoju vjerodostojnost te stoga zaposlenici istodobno dobivaju povjerenje u svoje ovlasti. Asertivna akcija ne znači prilagođavanje podređenima. Naprotiv. Ovakav pristup drugima značajno smanjuje mogućnost stvaranja konfliktnih ili drugih neugodnih situacija i posljedično smanjuje razinu stresa na radnom mjestu. Slušatelji postaju aktivniji kada primaju poruke, a oni koji ih upućuju odlučniji su i iskreniji prema svojim sugovornicima. Ovaj pristup ima za cilj pronalaženje rješenja koja su prihvatljiva za obje strane. Što je najvažnije, osjećaj u komunikaciji dobar je za obje strane. Kako koristiti asertivnost u praksi “Koliko sam već puta pokazala kako koristiti uređaj, ali još uvijek ne razumijete!” Sličnih rečenica u praksi ima dosta, ali one kao takve ni na koji način ne dovode do dobre komunikacije. Asertivno bi to zvučilo nekako ovako: “Od ove do ove točke proces je učinjen savršeno, odavde ćemo ponoviti proces zajedno.” Asertivnim pristupom dovodite sugovornika do razumijevanja i rješenja, a ne iznosite samo svoje mišljenje. Odnos je u takvom primjeru pun poštovanja, ali u isto vrijeme ukazuje na način učenja. Jedan od važnih čimbenika za uspješno uvođenje asertivnosti u svakodnevnu radnu praksu, posebno kada je riječ o vodstvu, jest uvođenje komunikacijskih tokova kako bi se njima dovelo ljude do razumijevanja provedenih procedura. Zadatak voditelja je dokazati sve točke uz odgovarajuće informacije i dokaze, koji prvo moraju Najmoćniji alat za uspješno poslovanje salona kolumna edukacija Asertivnost

RkJQdWJsaXNoZXIy NDMwNDY=