WELLBIS BR. 72
Wellbis 8 lipanj 2019. U wellness centrima investitori ulažu značajna financijska sredstva kako bi svoje klijente, osim vrstom ponude te kvalitetom usluge, privukli i vrhunskom kvalitetom opreme, a posebno izgledom, estetikom i ugođajem u wellness centru. Ugođaj u wellnessu stvara se dizajnerskim rješenjima/vizualni izgled, uređenošću i higijenom te posebnim dodacima poput: mirisa, osvjetljenja, glazbe, zdjele s voćem, svježe vode, čajeva. Higijena i urednost prostora mora biti visoko na ljestvici prioriteta. Ugođaj u wellnessu planira se već pri projektiranju, kako bi se tehnički postavile instalacije i omogućilo postavljanje uređaja za osvjetljenje, glazbu i mirise. Mirisi u wellness centru Miris koji nas okružuje snažno utječe na opuštanje; prema istraživanjima čak 70% naših emocija kontrolirano je mirisima i ta činjenica pokazuje važnost izbora adekvatnih mirisa i načina njihova korištenja. Prvo što se uočava kod dolaska u sam wellness centar je miris koji prevladava prostorom. Ugodan miris wellness centra ima zadatak na sebe privući pozornost klijenta, izazvati ugodnu emociju, opustiti i zadržati klijenta, odnosno potrošača koji je ušao u wellness centar. Nježan miris mora doći do izražaja već pri samom ulasku u prostor te se mora nastaviti miješati s mirisima iz drugih prostorija, kao što su sauna, sobe za masažu, sobe za različite tretmane, sobe za opuštanje, mirisom kupke, ulja, pilinga... Čak i ako je wellness centar najmodernije opremljen i uređen, a prevladavaju loši mirisi, sve to odmah ‘pada u vodu’, jer miris je zapravo “priča wellness prostora”. Kod odabira mirisa važno je odabrati skladne nijanse mirisa koji će se koristiti, jer svako pretjerivanje ostavit će loš dojam na goste; zato se koncentracija mirisa dozira postupno, ovisno o veličini sobe i osvježivača. Mirisi se živcima prenose do moždanih centara, u kojima potiču ugodna ili neugodna raspoloženja. Mnoga istraživanja koja su bila usmjerena na važnost čula vida u odnosu na čulo okusa i mirisa nepobitno su dokazala da je sposobnost prepoznavanja mirisa i okusa puno jača od onoga što potrošač vidi. Istraživanja su pokazala da čulo mirisa ima daleko veću moć uvjeravanja u odnosu na druga čula. Čulo vida dugo se smatralo najjačim čulom u marketingu, ali u novije vrijeme on više nema takav značaj, iako ne možemo ignorirati značaj i važnost vizualnih karakteristika u marketingu. Mirisi koji se koriste za osvježavanje prostora, tj. mirisi koji se šire iz lampica s eteričnim uljima trebali bi biti prirodni. Najpogodnija eterična ulja za osvježavanje prostora su: • mandarina, bergamot, paprena metvica, bosiljak, cimet • tematizirane kombinacije eteričnih ulja (relax, wake up, deep breath, concentration...). Također su prihvatljiva eterična ulja koja imaju umirujuće i antistresno djelovanje, kao, primjerice, lavanda, geranij i naranča ili ulja koja revitaliziraju i okrepljuju, kao ružmarin, limun i eukaliptus. Primjenom eteričnih ulja kroz masažu, kupke, inhalacije te mirisne svjetiljke postižu se značajni pozitivni efekti na raspoloženje osobe, kao i olakšanje fizičkih i psihičkih problema. Utjecaj mirisa na ponašanje potrošača u wellness centrima: • Blagi miris limuna poboljšava opažanje • Lavanda pridonosi ugodnom raspoloženju, smanjuje matematičke sposobnosti • Smjesa lavande i eukaliptusa ubrzava disanje i pojačava pažnju • Ružino ulje snižava krvni tlak • Borovnica, cedar i čempres snažno utječu na mentalno opuštanje i smanjuju tjeskobu • Bergamont, geranij, grejp i naranča smanjuju depresiju i podižu raspoloženje • Kao afrodizijaci navode se mirisi poput grejpa, jasmina, klinčića, neroli, pačuli, ruža • Koncentraciju i pamćenje jačaju eukaliptus, menta i ružmarin. Piše: Jelica Popić, dr. med., psihoterapeut, ravnateljica Učilišta Lovran, www.akademija.wellness.hr kolumna wellness ugođaj UGOĐAJ U WELLNESS CENTRU Ugođaj u wellnessu stvara se dizajnerskim rješenjima / vizualni izgled, uređenošću i higijenom te posebnim dodacima poput: mirisa, osvjetljenja, glazbe, zdjele s voćem, svježe vode, čajeva
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDMwNDY=