WELLBIS BR. 77

7 veljača 2020. Wellbis Svaki kozmetolog stječe stručnost i s tim znanjem može obavljati određenu aktivnost unutar kozmetičke industrije. Međutim, isključivo stručno znanje jednostavno nije dostatno za opstanak ukoliko se ne poznaju i ostali segmenti, posebno iz područja financijskog poslovanja, prodaje, marketinga, organizacije rada u salonu, zapošljavanja i slično. Da ne spominjem tzv. tvrdu tematiku koja je povezana s pravnim obvezama, što nosi određenu odgovornost. Dosad su posebno potonje kozmetičari prepuštali knjigovođama, nesvjesni da su za sve što je povezano s poslovanjem salona odgovorni sami. Mnogima je takvo postupanje do sada ‘prekrižilo’ račune, posebno kada je došlo do problema na različitim područjima, od zapošljavanja osoblja, ulaganja ili poslovanja salona općenito. Podizanje svijesti i informiranje o načinima rada od strane predavača Realni zadatak nas predavača ili autora članaka odnosno knjiga nije miješati se u uvjerenja pojedinca. Mi radimo na podizanju svijesti i informiranju o načinima rada koje tržište kao takvo traži i pripremanju kozmetičara da se znaju s time suočavati. Danas, kao što je netko rekao, nisu veliki više oni koji mogu ‘pojesti’ male. Danas brži ‘pojedu’ sporije, što znači da ukoliko se netko ne razvija – stagnira. Određeno vrijeme može preživjeti unutar postojećih klijenata, ali dugoročno je to nemoguće. Svakako, može doći do naglog zaokreta, posebno ako je netko toga unaprijed svjestan i to pretvori u vrlo produktivan i uspješan poslovni pristup. Znači, saloni s manjim kapacitetom mogu s takvim znanjem i informacijama puno brže postići određene dobre rezultate naspram velikih. Fleksibilniji i brži su u uvođenju novosti i lakše prihvaćaju tehnike pronalaženja novih klijenata, prodaje i marketinga. Mnogi kozmetičku djelatnost vide isključivo kao biznis pa se na nju vezuju iz raznih drugih struka, vjerujući da je to izuzetna financijska prilika. Pohađaju različite tečajeve ili predavanja na kojima stječu određene smjernice ili znanja na temelju kojih počinju graditi posao, što nije pogrešno. Važno je koliko i kakvo su znanje dobili, a prije svega je važno tko je osoba koja takvo znanje prenosi. Npr. netko je izvrstan profesor i zna iznimno dobro podučavati, ali ako nema poduzetničko znanje i ne poznaje okolnosti rada u kozmetičkim salonima, jednostavno ne može učiti kozmetičare kako bi trebali poslovati u praksi. Ali, izvrsno to može izvesti u teorijskom obliku. Kozmetičarima je to važna osnova za razumijevanje praktičnog rada. Podučavanje znači prije biznisa plasirati određeno znanje koje mora biti primarna prednost takvog predavača. U suprotnom, takav pristup može doslovno dovesti do kolapsa poslovanja. Prije nekoliko dana bio sam na sastanku u jednom velikom wellness centru i zamolili su me za pomoć, jer je kapacitet dosta veliki, međutim prihodi ne pokrivaju ni troškove poslovanja. Bilo bi potrebno napraviti reorganizaciju i svakako podići kvalitetu usluga, privući nove klijente i reorganizirati zaposlene. Kako to da se direktorica odlučila baš za mene – bilo je moje pitanje. Wellness djeluje u okviru visoke škole i imaju izvrsnog profesora koji bi mogao to napraviti. U teorijskom obliku svakako bi, ali u upotrebnom je to nešto drugačije – bio je odgovor. Tržište, znači, nije šala. To je igralište na kojem se pobjeđuje ili gubi. Onaj koji to ne vjeruje – ne razumije se u poslovanje. Svatko od nas je jedinstven i svatko ima jedinstvenu perspektivu na određene okolnosti, čak i kad je u pitanju posao. Zadaća autora ili predavača je, dakle, prenositi znanje pristupima koji s jedne strane pružaju zdravu osnovu, što znači da je stvarno, realistično i nadasve prilagođeno specifičnoj aktivnosti i znanju koje se mora povezati sa svim prethodnim segmentima, a posebno iskustvom izvođača. Potonje nisu uvjetovane samo obrazovanjem pojedinca, već rezultatima koje je osoba dosad proizvela i dobivenim referencama koje to dokazuju. Jednostavno rečeno, tržište više ne podnosi one koji se kriju iza određene izobrazbe. Potonja bi trebala predstavljati izazov i prikazivanje stečenog znanja vlastitom kreativnošću. Obrazovanje je izuzetno važan faktor i odlično je polazište iz kojeg se može pokazati i stvoriti puno više od ljudi koji su manje obrazovani. Potrebno je to samo razumjeti i koristiti u praksi.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDMwNDY=