WELLBIS BR. 86
Wellbis svibanj 2022. 6 D vije godine od početka korone dovedeni smo u potpuno drugu dimenziju poslovanja u salonima. Veliki napredak posebno se osjeti u digitalizaciji poslovanja; u zadnje dvije godine napredovala je kao za deceniju. Razvoj marketinških aktivnosti pokazao je mogućnosti koje još nisu posve iskorištene, a neprekidno se otvaraju nove prilike i bila bi velika šteta ne koristiti ih. Drugi veliki korak dogodio se kod prodajnih pristupa. Klijenti su postali drugačiji, racionalniji. Osnova za kupnju usluga ili proizvoda nije isključivo to što je nešto rentabilno ili najbolje odnosno najjeftinije, koliko je to osnova za provjeravanje nečega prije izbora salona. Korištenje interneta postalo je skoro neophodno za provjeravanje djelovanja salona, usluga i njihovog izvođenja odnosno rezultata pa sve do cijena koje nisu od primarnog značaja, kako se još uvijek vjeruje. Racionalnije ne znači jeftinije; znači, nešto dobiti za cijenu koja je realna. Ukoliko netko izvodi vrhunske usluge za nisku cijeno, to nije realno. Slično je kao kada bi netko nudio slabije usluge za vrhunsku cijenu. Racionalizacija načina poslovanja Kada je riječ o racionalizaciji u načinu poslovanja salona – i u tom kontekstu došlo je do velikih promjena. Kozmetičarke, posebno napredne, počele su s potpuno drugačijim pristupima izboru i kupovini proizvoda, aparatura ili ostale opreme. Sadašnji uvjeti zahtijevaju analizu tržišta, konkurencije i okoline u kojoj se posluje prije bilo kakve kupnje. Vrlo je važna priprema za ulaganja i potencijal koji je osnova za to. Poznati su slučajevi kada su se oprema i proizvodi kupovali prema osjećaju. Prevladavalo je uvjerenje da će klijenti sami prepoznati i koristiti nešto što je u salonu novo. Takva procjena u današnjim okolnostima nije više aktualna. Nelogično je prvo investirati nekoliko tisuća eura u opremu i tek nakon toga tražiti načine kako to najbolje prodati. Prethodno planiranje omogućuje znatne prednosti, jer se svaka od investicija prije vraća, povećava se prodaja i posljedično time i zarada. Lakše je opredijeliti se za ‘tople’ ili ‘vruće’ klijente, a sve manje je investiranja u ‘hladne’ klijente. Potonji najčešće imaju polazište iz društvenih mreža. Piše: Evgen Gec, vizažist www.studioaktiva.com Veliki preokret u kozmetickom poslovanju kolumna edukacija / poslovanje Napredak u digitalizaciji poslovanja
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDMwNDY=