WELLBIS BR. 91

listopad 2023. Wellbis 11 Š minka je već dugo važan dio života mnogih ljudi širom svijeta. Koristi se iz različitih razloga, za različite prilike radi poboljšanja izgleda, izražavanja kreativnosti i podizanja samopouzdanja. U mojoj dugogodišnjoj praksi najljepše je bilo primjećivati žene koje su koristile šminku s velikim osjećajem i velikom odgovornošću. Moglo se vidjeti da su za nanošenje šminke utrošile dosta vremena i da su to izvele znalački, što je pohvalno. Nije se toliko radilo o kreativnosti, koliko na razumijevanju da je korištenje šminke prešlo, moglo bi se reći, u kulturu. I na profesionalnom području šminka je dobila na svom statusu i jasno su definirana pravila korištenja za određene prilike. To ste mogli primijetiti u dosadašnjim člancima u kojima sam opisivao mogućnosti i pravila šminkanja u odnosu na potrebe, želje i prilike za određeno lice. Uloga proizvoda u procesu šminkanja Procesi korištenja šminke neraskidivo su vezani uz proizvode. Neprekidno se mijenjaju trendovi, sastojci, ambalaže, čak i generacije korisnika; snižava se dobna granica početka korištenja šminke i povećava broj korisnika starije dobi. Najčešće se šminka koristi za povećanje samopouzdanja, poboljšanje izgleda ili za skrivanje nekih nedostataka na koži. Posebno kod potonjeg, razvoj i korištenje proizvoda postigli su veliki napredak. Poboljšala se kvaliteta, što bi u praksi značilo da količina korištenog proizvoda više nije glavni faktor uspješnog prekrivanja, koliko je to pigmentacija (ukoliko kao primjer uzmemo puder). Proizvodi mogu biti tečniji, na koži manje primjetni, a s velikom sposobnošću prekrivanja. Posebno je to velika prednost za osobe koje imaju potrebu za svakodnevnim prekrivanjem nedostataka na koži. Koža je manje opterećena korekcijom i lice kao takvo izgleda prirodnije. Korištenje šminke postalo uobičajena praksa Na posebnim prilikama poput vjenčanja, rođendana, plesnih večeri i raznih društvenih događanja, korištenje šminke postalo je uobičajena praksa. Pomaže istaknuti prirodnu ljepotu i stvoriti sofisticirani izgled. Koliko je to u praksi primijenjeno na odgovarajući način ovisi o znanju koje pojedina osoba ima iz područja šminkanja. Svaki od navedenih primjera zahtijeva poseban pristup, jer potrebno je znati prilagoditi šminku okolnostima. Za vjenčanja, primjerice, najviše pozornosti treba posvetiti korekturi i trajnosti šminke, a za poslovne prilike bitna je sofisticiranost i preciznost izvedenih postupaka. Rođendanske prilike dopuštaju više kreativnosti svojstvene, primjerice, šminkanju za profesionalnu fotografiju ili recimo plesna natjecanja, odnosno za televiziju. Sve to zahtijeva specifična znanja. Šminkanje u salonima Namjera mi je poticati na posvećivanje više pažnje šminkanju, posebno u salonima. U praksi se može vidjeti da se više pozornosti posvećuje lijepom izgledu u odnosu na potrebe i želje korisnika. Klijenti smatraju da se podrazumijeva kako usluge u salonu izvode vrsni stručnjaci (kvalitetno educirani za to što klijenti traže). Sve manje je salona koji pružaju takve usluge. Najveći razlog za to je prihvaćanje tih usluga kao dodatnih te su i cijene prilično niske. Obzirom na korištenje (trošenje) proizvoda i na vrijeme utrošeno na šminkanje, takva usluga smatra se nerentabilnom. To bi moglo biti točno, ali samo u slučajevima kada se usluga izvodi na prosječnoj razini. Šminkanje kao djelatnost dosta je rentabilno i ulaganje se isplati. Potrebno je samo imati odgovarajuće znanje, koristiti kvalitetne proizvode i ostale alate, odnosno imati želju i volju raditi takav posao.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDMwNDY=