WELLBIS BR. 91
Wellbis listopad 2023. 6 Piše: Evgen Gec, vizažist www.studioaktiva.com kolumna edukacija / poslovanje A utoritet koji ima u salonu, važan je doprinos uspješnom poslovanju svakog voditelja ili vlasnika salona. Primjer koji ovaj put opisujem stvaran je i jasno pokazuje koliko je važno stvoriti autoritet, do koje mjere se želi zadržati odgovarajući stav u radnom okruženju. Primjer kojeg bih želio opisati odnosi se na salon u Zagrebu kojeg vodi mlada vlasnica Maja. U svojoj 29. godini otvorila je svoj drugi salon i posebnost je u tome da su zaposlenici isključivo mlađe osobe. Najmlađa učenica ima samo 17 godina, a najstarija kozmetičarka 27. Saloni odnosno zaposlenici jako dobro rade i, što je zanimljivo, dosta je veliki broj starijih osoba koje ih posjećuju i zadovoljne su. Autoritet kojeg je vlasnica salona izgradila temelji se na njezinom drugačijem pristupu, naročito prema zaposlenicima i njihovom razvoju, kako bi uspjeli održavati i nadograditi nivo usluga. Mora se priznati da raditi u današnjim okolnostima s većim brojem isključivo mlađeg kadra nije jednostavno; bez odgovarajućeg autoriteta voditelja moglo bi se reći da je skoro nemoguće. Maja svoje poslovanje ne bazira na klasičnim stavovima i dosta ulaže u razvoj vođenja poslovanja, kao i u razvoj svojih zaposlenika. To je njezina velika prednost u odnosu na salone koji se na tom području ne razvijaju. Zajedno sa zaposlenicima, odličan je primjer kako se može napredno poslovati ukoliko je autoritet od strane vlasnika prema zaposlenicima i potonjih prema klijentima korišten pravilno i s jasnim ciljevima. Drugi primjer dolazi iz kozmetičkog salona u kojem se usluge pružaju u suradnji s liječnikom. Prilagodbom naziva robne marke stvoren je veći kredibilitet kod klijenata, ali s nešto manje autoriteta. Postoje dva oblika autoriteta. Liječnici dobivaju autoritet svojim obrazovanjem i stoga im ljudi puno više vjeruju. Osim toga, njihova stručnost omogućuje im da ni u što ne moraju uvjeravati korisnike svojih usluga. Bez obzira na mogućnosti pojedinog klijenta ili pacijenta, puno im je lakše braniti cijenu usluga. U kozmetičkom salonu autoritet trebaju izgraditi sami i on ne proizlazi izravno iz obrazovanja. Da biste stekli povjerenje svojih klijenata, potrebno je dokazivati se i to stalno usavršavati. Stoga je marketing važan alat. Upravo potonje, posebice kod stvaranja veće prepoznatljivosti izvan salona, omogućuje da se salon i njegovi zaposlenici pokažu i dokažu. Poslovanje salona kojega želim opisati nosi potpuno drugačiji naziv i umjesto da na vlastitoj osnovi iskazuje vjerodostojnost, radi sasvim suprotno. Prilično visoke cijene zdravstvenih usluga i preniske cijene kozmetičkih usluga ne idu u prilog ni jednima ni drugima. Time se može premašiti vrijednost zahtjevnijih usluga, dok se podcjenjuje izvedba kozmetičkih usluga čija je svrha, između ostalog, održavanje koje je povezano sa zdravstvenim uslugama. Autoritet koji su stvorili među korisnicima usluga izrazito je slab, iako vjeruju da to rade dobro. Zbog takvog pristupa susreću se s posljedicama koje su potpuno nepotrebne. Visokoobrazovani smatraju da im ne trebaju znanja potrebna za uspješno poslovanje, dok se pružatelji kozmetičkih usluga ne žele razvijati jer smatraju da će suradnjom s visokokvalificiranim kadrovima, makar iz druge struke, imati zajamčeno preživljavanje. Što zapravo predstavlja autoritet Uvriježeno je mišljenje da je autoritet presudan samo kod upravljanja zaposlenicima. U osnovi, izgradnja autoriteta važna je za svakoga, čak i kada se radi o odnosima s klijentima. Simbol je profesionalizma, urednosti, točnosti, discipline, dosljednosti... Stav je, također, iznimno važan u stvaranju autoriteta. Sve su češći slučajevi kada voditelji salona ili zaposlenici koji ne rade profesionalno žele postati prijatelji kupaca ili zaposlenika. Vjeruju da im bliskost s drugima pruža veću sigurnost, ali to nije uvijek slučaj. Što ste s nekim manje bliski, to vas više cijene i poštuju, a prodaja usluga ili proizvoda je u tom slučaju puno bolja. Klijenti jednostavno moraju vjerovati vašoj stručnosti, znanju i iskustvu na temelju kojih kvalitetu svoga rada možete braniti povoljnim cijenama usluga. Koliko će kupci to cijeniti ovisi o vama, vašem znanju i pristupu koji imate prema njima. Primjer koji opisujem također je zanimljiv, jer su im nagovještaji da bi mogli ostvariti izvanredne prihode neshvatljivi i, kako kažu, nevažni, što je velika šteta. Naime, izgubili bi status žrtve i ušli u konkurentsku borbu s nečim što im je nepoznato, a samim time i opasno. Osim toga, ne shvaćaju da doslovno ruše kredibilitet ostalih kozmetičara i struke općenito. Obezvređivanje rada, posebice u uslugama s većom dodanom vrijednošću, potvrđuje koliko je važno poštovati vlastito znanje i iskustvo te ga odgovarajuće vrjednovati. Neki kozmetičari su svjesni vlastite vrijednosti nakon godina iskustva i stečenog znanja, ali ne žele da im potonje bude primarni dio poslovanja. Broj klijenata u salonu za njih znači mnogo više od vrijednosti njihovog znanja i iskustva u koje su ulagali desetljećima. Da se ne bi krivo shvatilo... U potpunosti podržavam primjeren odnos prema klijentima, jer on je bio i ostat će važan dio poslovanja svakog salona. No, i to zahtijeva baratanje brojkama i modernim pristupom poslovanju, htjeli mi to ili ne. To se jednostavno ne može izbjeći. Posao je postao jednako bitan za uspjeh salona kao i stručno znanje, a samo o nama samima ovisi koliko se želimo suočiti s njim kako bismo lakše i isplativije poslovali. Upotreba autoriteta u kozmetičkoj praksi Izgradnja autoriteta simbol je profesionalizma, urednosti, točnosti, discipline, dosljednosti
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDMwNDY=