WELLBIS BR. 93

ožujak 2024. Wellbis 7 U salonima možete vidjeti iznimno mnogo primjera dobre prakse i to u svim područjima, od komunikacije i stvaranja primjerenih odnosa, do suradnje i zajedničkog stvaranja dobrih rezultata. Marljivost u radu, zadovoljstvo klijenata i predanost osobnom i poslovnom razvoju postaju sve važnije vrijednosti i pokretačka snaga zaposlenika. Ali postoje i manje ugodni događaji, koji nekima stvaraju probleme i žele znati kako postupati u takvim slučajevima. Osobito bolne su klevete, neistine, pogotovo ako dolaze od ljudi koji su nam bliski, dragi i kojima vjerujemo. Ponekad dobro raspoloženje, ponekad ljutnja, pravilnosti ili nepravilnosti, zadovoljstvo ili nezadovoljstvo... Ako ste uspjeli stvoriti vidljivost i dobre rezultate na tržištu, morate pripaziti i na zamke koje vrebaju u poslovnom okruženju. Nažalost, postoji velika opasnost da vas oni koji nešto ne znaju, ne žele ili ne mogu, pokušaju iskoristiti ili čak klevetati druge radi vlastite koristi ili zavisti. Što ste uočljiviji ili prepoznatljiviji na tržištu, to će vaši ‘protivnici’ više htjeti iskoristiti ili čak osporiti vaše uspjehe s jasnom namjerom da vas oslabe i time zadrže status koji su postigli na lojalan ili nelojalan način. Njima je svejedno. Važno je da vas uvuku u igru u kojoj ćete igrati na način na koji oni predviđaju i žele, što im otvara izvanredne mogućnosti za iskrivljavanje istine s jasnim ciljem namjernog nanošenja štete. Osobe koje još nemaju «debelu kožu» takvi postupci bole i sve više se fokusiraju na njih, što dodatno potencira bol, stres, nemir ili čak ljutnju te ujedno koči kreativnost. ‘Počinitelji’ su toga itekako svjesni i stoga tračevima ili drugim netočnim pristupima traže slabosti kojima će paralizirati svoju žrtvu. Narcisoidne osobe to, primjerice, čine kako bi najprije pridobile žrtvu na svoju stranu i time stvorile temelj za kasnije beskompromisno iskorištavanje i manipuliranje. „Bila sam prisiljena odlučiti se za određeni proizvod jer me osoba koja mi ga je ponudila ‘davila’ i nije popuštala dok se nisam odlučila. Jednostavno nisam shvatila da sam zapravo postala njezina žrtva. Od tada je se ne mogu riješiti, opterećuje me i na neki način prijeti“, rekla je jedna od kozmetičarki. „O njenim klevetama, optužbama i lažima o ljudima koji se ne pokoravaju njenim zahtjevima da i ne govorimo“, dodala je. Na klevete je uvijek potrebno odgovoriti činjenicama, optužbe pratiti dokazima, a laži dokazivati djelima Dobro obrazovani poduzetnici uvijek se fokusiraju na rezultate koje je netko postigao, a ne na tračeve. Glasine koje se pojavljuju ‘temelje se na činjenicama’ i putu koji je netko prošao prije nego je postao uspješan. Neke osobe izmišljene priče, neistine, pretvaraju u nešto u što će ljudi lako povjerovati i ne uspoređuju prošlost i sadašnjost. To koriste kada žele nekoga obezvrijediti i podijeliti isto s nekim tko to želi čuti. Koriste se i pisani ili video sadržaji, a osoba koja se kleveće nije prisutna ili ne može izravno odgovoriti. Važno je družiti se ili pratiti ljude koji podržavaju tvoj rad, potiču te i po potrebi brane. Takvi vam ljudi daju do znanja koliko vas cijene i doslovno uživaju u napretku koji ste postigli. Besmisleno je gubiti energiju i vrijeme s pogrešnim ljudima Stoga je besmisleno gubiti energiju i vrijeme s pogrešnim ljudima, posvećivati im vrijeme ili se podvrgavati njihovim načelima, koja nisu ništa drugo nego očitovanje vlastitog ega kroz etiku. Svi smo ponekad drugačiji i radimo stvari koje ne želimo, a najčešće ih nismo ni svjesni. Međutim, to nije namjera. To je slabost čiji cilj nije nekoga namjerno povrijediti. Nešto sasvim drugo je ako se to planira. Namjera i cilj su jasni bez obzira na žrtve ili mišljenja drugih i takvi postupci nisu vrijedni nikakve podrške. Šteta je provoditi vrijeme s ljudima koji te ne vole, ne cijene i ne poštuju tvoj rad. Bio to klijent, kolega, poslovni partner ili samo poznanik. U slučaju da klijent, recimo, ne cijeni uloženi trud, rad i znanje, to najčešće pokazuje traženjem popusta na cijenu usluge. Samo osuđivanje o tome koliko vrijedi vaš rad je nedopustivo. Kolege s kojima ste u dobrim odnosima ohrabruju vas i pomažu vam da budete što bolji, jer shvaćaju da je zajedništvo najbolje mjerilo dobrih djela i trude se da budete što uspješniji. Oni to čine djelima, ne samo riječima. Poslovni partneri rade isto. Svjesni su da uspjeh ovisi o kvaliteti suradnje, stoga se brinu da takva suradnja bude zdrava i, usprkos eventualnim razlikama u mišljenju, zalažu se za zajedničke ciljeve. Nema smisla okrivljavati sebe za loše postupke drugih, kao što nema smisla gubiti vrijeme i energiju s namrgođenim ljudima. To bi vam trebala biti pouka za budućnost, poticaj da unaprijedite vlastitu kreativnost i uložite trud u nešto što vam pruža zadovoljstvo i mogućnosti za kvalitetan život. Sve ostalo treba prepustiti vremenu. Kažu, vrijeme liječi sve. Dobro obrazovani poduzetnici uvijek se fokusiraju na rezultate koje je netko postigao, a ne na tračeve

RkJQdWJsaXNoZXIy NDMwNDY=