WELLBIS BR. 97

prosinac 2024. Wellbis 7 vremenskim trajanjem izvođenja takvih usluga. Posebice u zadnje vrijeme, primjetan je znatan rast cijena na svim područjima, što utječe i na rast cijena u salonima. Takav rast cijena može biti opravdan ili ne. Zato je važno prvo razmotriti postoje li realni razlozi za to i uzeti u obzir faktore koji utiču na cijene, a to su: • vrsta usluge • nivo robne marke proizvoda koje se koristi • trajanje određene usluge • korištenje određenih aparatura • korištenje dodatnih usluga koje predstavljaju dodanu vrijednost • ulaganje u marketing • ostali troškovi koji nastaju u okviru izvođenja usluge. Kod izračuna se često primjećuje da su usluge precijenjene ili podcijenjene. Jedno i drugo može imati posljedice, što se u praksi teško ispravlja. Najčešći razlog za to je nerealno sagledavanje vlastitih vrijednosti ili pretjerano oslanjanje na cijene u tzv. generičkim salonima. To su saloni u kojima svi sve rade i najviše su fokusirani na „C“ klijente, znači na klijente koji su najčešće fokusirani na cijenu usluga i nisu spremni za usluge plaćati više od prosječne cijene. U specijaliziranim salonima fokus je na uslugama, dakle kvaliteti, učinkovitosti. Specijalizacija je jedna od najjačih dodanih vrijednosti koja potvrđuje kvalitetu rada, međutim fokusirana je na „A“ i „B“ klijente, znači na klijente koji su spremni za višu kvalitetu usluga plaćati više. Cijena usluga ni u kojem slučaju ne smije postati trend koliko mora biti opravdana podizanjem kvalitete, trajanjem ili načinom izvođenja, posebice kada je riječ o specijalnim tehnikama ili proizvodima. Rast cijena mora biti u skladu s marketingom Ulaganje u marketing nije samo oglašavanje, već i način na koji vaš salon komunicira svoju vrijednost i poziciju na tržištu. Fokus na kvalitetu, autentičnost i profesionalnost, u kombinaciji s modernim alatima i strategijama, može pomoći u izgradnji brenda koji privlači pravu vrstu klijenata i osigurava dugoročni uspjeh. Da bi to bilo uspješno, potrebno je osloniti se na razvijanje brenda vašeg salona na tržištu, posebice kada je riječ o ciljanoj publici i izgradnji autentične priče koja govori o vama, vašoj specijalizaciji, profesionalnim kvalifikacijama i dugogodišnjem iskustvu. Velika podrška u tom kontekstu može biti digitalni ili klasični marketing, edukacija klijenata koja govori o vašem razvoju i novitetima na osnovu informativnih radionica ili promocija odnosno prezentacija. Jasno komunicirajte što klijent dobiva za određenu cijenu, uključujući upotrebu visokokvalitetnih proizvoda, aparature i specijaliziranih tehnika. Povežite cijene s dodanom vrijednošću koju pružate, poput personaliziranog pristupa ili korištenja luksuznih proizvoda, jer jedino na takav način možete iste opravdati. Pratite povrat ulaganja u marketinške aktivnosti. Koristite ankete i povratne informacije klijenata kako biste razumjeli kako percipiraju vaš salon i prilagodite strategiju po potrebi. Većina salona na tržištu nije pozicionirana, a ako vi to uspijete, tržište će obaviti ostatak posla za vas. To vam može biti iznimna prednost, osobito zato što rijetki razmišljaju na takav način. Želio bih da vam to bude inspiracija za uspješan početak nove godine.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDMwNDY=