WELLBIS BR. 97
prosinac 2024. Wellbis 9 kozmetičarke i masera, aparati i površine, i to tako da se nakon svake usluge prvo očiste/operu, a zatim se nužno dezinficiraju. • Jastuci za pedikuru i manikuru moraju imati plastificiran pokrivač koji se može nakon svakog klijenta tretirati dezinfekcijskom otopinom • Kade za pedikuru i manikuru treba oprati te nakon svakog klijenta uroniti u otopinu za dezinfekciju • Sve instrumente koji bi pri pružanju usluge mogli uzrokovati oštećenje kože (skalpeli, škarice, kliješta, nožići…), nakon korištenja staviti u otopinu za dezinfekciju, primijenjenu prema režimu za virusni hepatitis, nakon čega slijedi čišćenje prije sterilizacije i postupak sterilizacije • Instrumenti za pedikuru, manikuru, tetoviranje te piercing nakon sterilizacije spremaju se u vrećice za jednokratnu uporabu ili u sterilizator, pod uvjetom da se koriste u roku od jednog sata. Savjeti za sigurnu uporabu kozmetike • Uvijek pažljivo pročitajte upute i obratite pozornost na sva upozorenja za uporabu proizvoda koje nanosite na kožu klijenta • Zatvarajte poklopce/čepove na proizvodima kada nisu u uporabi. • Koristite proizvode unutar roka valjanosti naznačenog na ambalaži. • Ne držite proizvode na suncu ili u blizini izvora topline. • Nikada ne razrjeđujete proizvode vodom niti ih miješajte s drugim proizvodima, osim ako je u uputi posebno navedeno. • Nanesite proizvode na kožu čistim rukama ili aplikatorom koji nakon uporabe redovito treba oprati sapunom, deterdžentom ili blagim šamponom. Koristite potpuno čist i suh aplikator. Na kraju želim naglasiti da kršenje režima i pravila osobne higijene djelatnika, higijene radnog prostora, dezinfekcije, sterilizacije i skladištenja instrumenata, nepravilno rukovanje aparatima te proizvodima za njegu može ugroziti zdravlje i sigurnost klijenata i zaposlenika kozmetičkog salona i wellnessa. ozljeda pri radu. Čistoća i urednost odjeće i obuće pokazatelj je urednosti osoblja te povoljno djeluje na povjerenje i zadovoljstvo klijenata. Zaštitna ili radna odjeća služi za prevenciju prijenosa mikroorganizama s terapeuta na klijenta, kao i obrnuto, s klijenta na terapeuta. Odjeća bi trebala biti od materijala perivog na 60-95 °C. Radna odjeća mora biti udobna (ni preuska, ni preširoka), kako bi radnik mogao nesmetano obavljati posao. Odjeću koristiti isključivo unutar prostora kozmetičkog salona ili wellnessa – svakodnevno mijenjati ili odmah po onečišćenju. Radna odjeća treba biti čista i držati se u zasebnim ormarićima. Radna obuća treba biti zatvorena, stabilna, udobna, od materijala koji je moguće oprati i dezinficirati. Odjeću koristiti isključivo unutar prostora kozmetičkog salona ili wellnessa – svakodnevno mijenjati ili odmah pri onečišćenju. Rukavice – Svrha upotrebe rukavica je prevencija prijenosa mikroorganizama s klijenta na terapeuta te potom na drugo osoblje i druge klijente. Rukavice se upotrebljavaju samo jednom i za jednog klijenta te ih je potrebno mijenjati pri svakom novom kontaktu. Ruke je potrebno prati i dezinficirati prije i poslije nošenja rukavica. Zaštitna maska služi za sprječavanje prijenosa mikroorganizama koji se prenose zrakom i kapljicama. Maske moraju prekrivati nosnu i usnu šupljinu. Dezinfekcija i sterilizacija Dezinfekcija i sterilizacija pribora i instrumenata u kozmetičkom salonu stvar je na koju treba obratiti posebnu pozornost, jer ako kozmetičarka u svom radu koristi pribor i instrumente koji nisu dezinficirani i sterilizirani, čak i uz blago oštećenje kože postoji rizik da klijent dobije infekciju. U kozmetičkim salonima i wellnessu radi se s biomaterijalima koji mogu pohraniti viruse, bakterije, stafilokoke, gljivice. Ako su zaostali na korištenom priboru, mogu se prenijeti klijentu i terapeutu. Stoga se mora zapamtiti da se svi alati korišteni pri pružanju usluge kozmetičke njege, masaže, manikure, pedikure, uređivanja obrva moraju sustavno dezinficirati, a neki i sterilizirati. Ovaj zadatak u potpunosti je odgovornost vlasnika ili voditelja salona, stoga je važno u početku naučiti svoje djelatnike sterilizirati i dezinficirati, jer rad u kozmetičkom salonu zahtijeva odgovornost i poštivanje sanitarnih i higijenskih zahtjeva. Koja je razlika između dezinfekcije i sterilizacije Razliku između dezinfekcije i sterilizacije moraju znati svi zaposlenici wellnessa i kozmetičkog salona, jer se ti procesi provode svakodnevno. Ova dva procesa različita su po načinu izvođenja, međusobno se nadopunjuju, ali se ne zamjenjuju. Dezinfekcijom uništavamo cijeli niz vegetativnih oblika mikroorganizama ili ih reduciramo na razinu koja ne šteti ljudskom zdravlju uz odsutnost infekcije, čime se stvari i predmeti čine sigurnim za rukovanje. Sterilizacija je postupak ili proces kojim se uništavaju sve vrste i svi oblici mikroorganizama, što znači lišavanje svake kategorije života, što je i osnovna razlika između sterilizacije i dezinfekcije. Postoji mnogo proizvoda koji se koriste za dezinfekciju u kozmetičkim salonima. Savjetujem svojim učenicima da uvijek koriste proizvode koji su licencirani i preporučeni od strane sanitarne inspekcije. Sterilizaciju moraju provoditi saloni koji nude usluge kod kojih je moguće oštećenje kože (japansko iscrtavanje obrva, tetoviranje, medicinska pedikura, manikura). Što dezinficirati, a što sterilizirati Mokro čišćenje prostora korištenjem dezinficijensa provodi se dva puta dnevno, jednom tjedno opće čišćenje (trebao bi postojati raspored) pomoću otopina za dezinfekciju • Predmet dezinfekcije su koža ruku i stopala klijenta, ruke
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDMwNDY=