WELLBIS BR. 98
ožujak 2025. Wellbis 7 Jedna od predavačica bila je izuzetno poznata osoba koja je snimkama sebi ostvarila veliku prepoznatljivost i čak se na kongresu pred svima postavljala u različite poze kako bi ostvarila što dinamičnije snimke. Svakako smo jedva čekali njezin nastup, kada je uslijedio šok. PP prezentacija bila je namijenjena njezinom direktnom čitanju i to na fonetski način. Umjesto da gleda publiku, čitala je doslovno iz napisanog teksta, jer slajdova uopće nije bilo. Imala je izuzetno veliku tremu, a slučaj je htio da je mikrofon neprestano zakazivao. a na kraju i sama slika, što ju je dodatno zbunilo. Sve njezine prethodne snimke prikazivale su je kao velikog stručnjaka s iskustvima iz poslovanja u salonima i na kraju se saznalo da je napravila tečaj iz trepavica, kojeg je povezala s poslovanjem kako bi lakše i brže ostvarila uspjeh. Nemojte pogrešno shvatiti, ne navodim ovaj primjer zbog kritike. Radi se o primjeru koji jasno pokazuje koliko je bitna priprema za predavanje i dobro razumijevanje tematike koja se predstavlja. Trema je tipičan odraz loše pripreme i prevelikog poticanja prepoznatljivosti kojeg si je osoba prebrzo ostvarila. U samo jednom potezu, na takav način izgubila je sav kredibilitet i teško će ponovno izgraditi povjerenje kod ljudi koji su to prepoznali. Da bi postao «netko», moraš najprije imati «nešto» što si prethodno uspješno odradio, ne obrnuto. Odlično izveden marketing s njene strane u takvom je slučaju beskoristan i, nažalost, štetan za nju. Kraći putevi do uspjeha ne postoje U današnjim okolnostima sve više se prepoznaje želja za brzim uspjehom. To može biti čak i motivacija, što nije pogrešno. Pogrešno je ukoliko se radi po onome što se vidi ili kopira od drugih. Gubi se autentičnost koja je primarni čimbenik na putu do uspjeha. Brze informacije i brzi rezultati su danas očekivanja mnogih, ali da bi se do njih došlo potrebno je konkretno znanje kojeg je prije pojavljivanja na tržištu potrebno imati. Tržište nije igralište ili šala na osnovu koje se može uspjeti. Uspjeti na tržištu u našem poslu može se, ali kada se do njega dolazi s jasnom namjernom, ciljevima i poduzetničkim znanjem. različite vrste znanja. U praksi se, posebno u objavama na internetu, često mogu vidjeti oglašavanja određenih tečajeva, radionica ili seminara na kojima je istaknuto dugogodišnje iskustvo te nagrade iz pojedinog stručnog, ali ne i edukacijeskog područja. „Imamo više od 20 godina iskustva, zato znamo kako vam pomoći“. „Kozmetičarka sam više od 30 godina i pokazat ću vam kako i vi možete postati uspješni“. „Naše znanje temelji se na dugogodišnjem iskustvu koje dokazuje da smo u x branši među najboljima“… Kako bi to izgledalo, recimo ovako, procijenite sami: „Više od 20 godina iskustva kojeg imamo, pripomoglo je tome da su neki od salona povećali svoje prihode za x eura“. „Više od 30 godina našeg (ne svog ili mog) iskustva dovela su do toga da smo zaposlili dodatnih x radnika“ ili „uspjeli smo otvoriti veći broj salona“. „Dugogodišnji rezultati koje smo postigli našim radom doprinijeli su većem zadovoljstvu svih uključenih u rad, od klijenata do zaposlenika i voditelja salona.“ Iskustva su potvrda za utvrđivanje kredibiliteta Kada se, posebice preko medija, prikazuju iskustva, važno je kako to činiti. Ponekad se susrećemo sa sljedećim rečenicama: „Ja sam uspio/uspjela postići ogroman napredak što sam učinila…“ „ Na osnovu 20 godina rada na području educiranja mogu potvrditi da dobro poznajem struku i njezine potrebe i znam kako se salon dovodi do visokog nivoa poslovanja“. Znači, kredibilitet prenosioca znanja ne potvrđuju isključivo iskustva ili status pojedinca koliko to potvrđuju rezultati koje je uspio ostvariti. Posebno je važno naznačiti da ukoliko se edukacija predstavlja putem digitalnog marketinga time se uvijek predstavlja istina o sebi. U svijesti ili podsvijesti, prije ili kasnije, sazna se tko jeste ili nije stručnjak na određenom području. Slično je na predavanjima. Stručnjaci se prethodno pripremaju za predavanja i ništa ne prepuštaju slučaju, mada imaju određena iskustva. Sudionici na predavanju najprije to primjećuju te se u njima stvara dojam koji potvrđuje ili negira kredibilitet predavača. Ponekad se to u praksi primjećuje u slučajevima kada se određena tematika koja je namijenjena slušateljima temelji na isticanju sebe umjesto nečeg što bi slušateljima koristilo u njihovom radu. Najbolja sam bila u tome…, najbolje sam obavila zadatke…, najviše sam dobila… Svakako je pravilno pojasniti ili pokazati svoje uspjehe, ali to ne smije biti od primarnog značaja i umjesto donošenja koristi predstavljalo bi „ego“ marketing. Sve što se predstavlja mora biti razumljivo Stručnjaci iz komuniciranja često spominju koliko je važna priprema za predavanje. Ukoliko se koristi prezentacija, vrlo je važno da je ona razumljiva, pregledna i što dinamičnija. Cilj PP prezentacije je govoriti jezikom slušatelja pa je dobro, koliko je moguće, da se to izvodi na razumljiv način. PP prezentacija je dvostruki alat koji je podrška predavaču i razumljiva onima koji gledaju/slušaju predavanje. Predstavit ću to u praktičnom primjeru. Primjer se odnosi na jedan od kongresa u jednoj od država na kojem sam bio prisutan.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDMwNDY=