WELLBIS BR. 99
svibanj 2025. Wellbis 7 Primjer iz prakse Prije nekoliko mjeseci održao sam predavanje za maturante jedne srednje kozmetičke škole. Kao i uvijek, predstavio sam profesiju kozmetičarke, ali ne u kontekstu obaveza u salonu, već sam naglasio prednosti o kojima se rijetko govori – potencijal koji ovaj posao nudi. Objasnio sam im što mogu postići ako steknu dovoljno teorijskog i praktičnog znanja te kako mogu postati uspješni ako uključe i poslovne vještine. Interes je bio izniman, a na kraju predavanja čuo sam sljedeće izjave: • „Skoro sam već donijela odluku da neću nastaviti školovanje kao kozmetičarka. Danas ste mi potpuno promijenili mišljenje i jako sam sretna.“ • „Nitko nam nikada nije rekao zašto je zanimanje kozmetičarke tako sigurno i isplativo te što nam može donijeti.“ • „Roditelji su mi obrtnici i pokušavali su me uvjeriti kako ovaj posao nije za mene. Bila sam već potpuno obeshrabrena. Hvala vam što ste mi pokazali i dokazali da sam na pravom putu.“ Moja je misija prije svega objasniti im da svaki korak prvenstveno ovisi o njima samima – o njihovoj želji za učenjem, nadogradnjom znanja, trudu, lojalnosti prema poslu i, najvažnije, upornosti. Bez toga uspjeh nije moguć. No, ako im se sve to predstavi na razumljiv i prihvatljiv način, njihov pogled na ovu profesiju u potpunosti se mijenja. Kako zadržati kvalitetne zaposlenike Ukoliko ste poslodavac i želite imati zaposlenike koji neće niti pomisliti otići od vas, ključno je unaprijed se pripremiti na to. Da biste izbjegli nesporazume i nesigurnost, najbolje je da zajedno s novim zaposlenikom izradite razvojni plan za sljedeće dvije godine. To se radi zbog toga da bi kandidatkinja za posao bila upoznata s putem koji će morati proći ukoliko želi izgraditi uspješnu karijeru. Točno ste razumjeli – danas nije dovoljna samo dobra plaća ili radni uvjeti, koliko je važno i to da kandidati vide kako kroz vrijeme mogu napredovati i ostvariti se kao stručnjaci. Ako im već na prvom sastanku jasno pokažete što mogu postići ukoliko rade timski te koje konkretne korake trebaju poduzeti u određenim razdobljima, to će biti odlična motivacija na putu do uspjeha. Još je učinkovitije ako za svaki uspješno odrađeni period budu nagrađeni te unaprijed znaju što trebaju ostvariti. Ukoliko je put unaprijed jasno definiran, odluka o ostanku u salonu postaje lakša – osobito za one koji zaista žele uspjeti. Ne smije se ostati samo na obećanjima Važno je kontinuirano pratiti razvoj zaposlenika. Trebate im pomoći u izbjegavanju problema koji se mogu pojaviti i, najvažnije, u ostvarivanju ciljeva – posebno onih mjesečnih, koje ste zajedno definirali. Kao voditelj, vaša je odgovornost dovesti ih do uspjeha, a za to trebaju biti adekvatno nagrađeni. Na taj način će razumjeti svaki korak na putu i kasnije će oni preuzeti ulogu mentora za nove zaposlenike. Dakle, vi ćete podučiti samo prvu osobu, dok će ostale novozaposlene uvoditi oni koji su taj put već prošli. Ovo je jedan od glavnih razloga zašto je važno sastaviti karijerni plan. No, on će biti učinkovit samo ako se pridržavate dogovorene strategije, kao što je navedeno u ugovoru. Jednako tako, jasno trebaju biti definirani fiksni i varijabilni dijelovi plaće. To će dodatno olakšati zaposlenicima preuzimanje odgovornosti. Sve navedeno treba biti provedeno u fazama. Kako to učiniti, možete naučiti na našim radionicama, gdje vas podučavamo kako mlade zaposlenike dovesti na razinu operativnih voditelja salona u roku od dvije godine.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDMwNDY=