Podizanje razine spa usluge u turizmu

Ivana Legović

ph. lab., dipl. cosmetologist
Gosti plaćaju profesionalizam obavijen znanjem i pretočen u praktičnu primjenu, nalik vještom plesu gracioznih i uravnoteženih kretnji, jer traže ,,woow” efekt

U praskozorje s pogledom na more i dogovorenim terminom za tretman, razmišljam o hrvatskom wellness/spa turizmu i o sve većoj osviještenosti koja prati zapošljavanje spa terapeuta. Preferiram izraz spa terapeut iz razloga što me on podsjeća na složenost struke i usluge te znanja potrebnih za opipljivu kvalitetu.

Jednom prilikom sam, vodeći jedan poslovni sastanak ostala iznenađena lakoćom s kojom se upušta u wellness avanturu, a posebno kad su naglasili da im nije namjera zaposliti kozmetičare, nego wellness terapeute, nakon čega smo kolegica i ja objasnile strukturu i put do wellness terapeuta; wellness terapeut postaje se gotovo preko noći, a bez prethodnih znanja ili podloge kozmetičke struke, koja svakako čini nadgradnju zanimanju kojemu je zadatak pružiti holistički tretman, ali ne po definiciji, već realno i iskustveno.

U Hrvatskoj postoje škole i centri za edukaciju i svaka čast na trudu i poslovnoj politici. Ovom prigodom nije mi namjera kritizirati ničiji rad. Do jučer se moglo možda i ponuditi bilo što i od osobe koja spa smatra nedostižnim luksuzom načiniti tzv. terapeuta, ali danas, kada je gost izuzetno zahtjevan, kada se aranžmani u hotelima prodaju na osnovi spa ponude, vrlo je hrabro osigurati nekvalificirane terapeute, koji to i nisu.

Gosti danas ne plaćaju nešto što si mogu i sami kod kuće obaviti ili tretman koji im može napraviti i susjeda na kauču. Ipak, ukoliko se ciljano uputite na spa odmor, bit ćete ugodno iznenađeni uslugom pojedinih hotelskih spa centara koji su prepoznali važnosti rituala na početku i na kraju tretmana te standardizaciju pristupa po kojoj ćete lako prepoznati kvalificiranog stručnjaka.

Izgrađivati samopouzdanje, a ne samosažaljenje

Također, nećemo se prevariti istaknuvši važan trenutak koji je unio svojevrsni standard u spa svijet, a to su kozmetički brandovi koji su prateći zahtjeve i trendove svjetskog spa tržišta oblikovali elemente iz svih dijelova svijeta i povezivali tradiciju, autohtonost i suvremen pristup. Ta neprekidna igra tretmanskim ritualima, sastojcima, tehnikama, budi strast umjetnika koji u flow stanju stvara i svakim pokretom i djelovanjem želi nadmašiti ono prethodno.

Općepoznata činjenica upravo je ta da investiciju wellness&spa centra ne vraćaju umetnuti objekti, poput saune ili bazena, već beauty segment koji uključuje već toliko isticane tretmane i maloprodaju vezane poput sijamskih blizanaca. Upravo zato, na wellness menadžeru odgovornost je uspješno spojiti kozmetičare, fizioterapeute, pedikere i manikere, ali ne i educirati ih i nadograditi u spa profesionalce ako im to već piše u radnoj knjižici. Vrlo često slučaj je da su potencijalni djelatnici ,,na papiru” stručnjaci ih više područja, a u praksi ne vladaju ni teorijom.

Strast prema struci

Svojevrstan izazov je pronalaženje predavača u kozmetičkoj struci koji su nadišli znanja iz srednje škole, koji ne upućuju žalbe na razred s puno pitanja i par problematičnih učenika, predavači koji prenose strast prema struci i izgrađuju prave stručnjake koji predano prenose ta znanja dalje i koji se ne mogu posramiti pred svojim kolegama iz drugih dijelova svijeta.

Osobno sam, školujući se za kozmetičara, danas zahvalna svojim profesoricama iz struke koje su me strogoćom, ali i vrlo širokim znanjem poticale da budem još znatiželjnija i da tražim odgovore i rješenja u struci, ali i izvan nje. Ponekad, uspoređujući standard obrazovanja u, primjerice, Njemačkoj, s onim u Hrvatskoj, gdje vas uče da se ulje kantariona aplicira nakon mehaničke ekspresije akna ili da se ultrazvuk koristi samo za tretiranje celulita, samo tužno sliježem ramenima, jer procvat privatnih škola koje hrane glad za znanjem i oblikuju kozmetičke strukovne autoritete nešto je što bi i Hrvatsku malo prodrmalo.

Sinergija o kojoj se premalo priča, upravo je sinergija kozmetike i spa svijeta, jer naša je struka doista posebna. Nismo liječnici, a da bismo zaštitili sebe i klijenta moramo poznavati osnove, nismo ni psiholozi, ali toliko često koristimo se komunikacijskim obrascima da bismo olakšali sebi, ali i klijentima dan. Upravo takav multidisciplinarni pristup zahtijeva postavljanje standarda po kojem bi kvaliteta bila prepoznatljiva već pri prvom susretu, a nadogradnja tih znanja proizlazila iz znatiželje i želje za novim znanjima i modernim tehnologijama te obrascima koji su svojevrstan trend u spa i kozmetičkom svijetu.

Možda sam i malo naivna, ali tko će drugi pokrenuti kozmetičku struku i uvesti holizam o kojem se toliko govori ako ne svaki terapeut osobno. Kozmetičarima je, s punim pravom, mjesto u suvremenim institucijama ljepote u kojima se njeguje standardizirana usluga u kojoj postoje elementi koji se mogu vrednovati u svakom trenutku pružanja usluge. Ali, da biste ondje i pristajali, molim vas, zavolite vlastitu struku, razvijajte potencijale i cijenite sebe i svoje znanje. Danas postoje menadžeri koji to znaju i mogu prepoznati, oni ostali rade uz stalnu fluktuaciju nezadovoljnih djelatnika. 

PROČITAJTE JOŠ

PRIJAVITE SE ZA NEWSLETTER

PREDNOSTI NEWSLETTERA

  • saznajte prvi o novitetima iz vaše branše
  • iskoristite posebne ponude i pogodnosti koje pružaju naši partneri