Kozmetički salon trebao bi biti ugodno, mirno mjesto, koje će svojim klijentima u užurbanom ritmu života donijeti opuštanje, relaksaciju, mir. Mjesto gdje će dobiti kvalitetno obavljenu željenu uslugu. U mnogim salonima nailazimo na užurbanost te lančani rad, a to klijentela u ovoj branši nikako ne voli.
Sam osjećaj da pripadaš nekom lančanom procesu ne ostavlja osjećaj ugode već osjećaj ‘brojke u nizu’. Boje koje prevladavaju u salonu trebaju biti nježne i prihvatljive, stvarati ugodu i djelovati umirujuće (nikako tamne i agresivne). Posjećujući veliki broj salona zbog učeničke prakse, često sam viđala potpuno neprimjerene interijere i aparaturu. Sveukupni dojam je često bio daleko od onoga kako bi kozmetički salon zaista trebao izgledati.
Prostor u kojem obavljamo bilo koji rad i proces zahtijeva visoku higijenu. To podrazumijeva obavezno mijenjanje plahti, ručnika, papuča i ogrtača poslije svakog klijenta. Također, obavezna je dezinfekcija radnih površina, instrumenata potrebnih za rad te pribora za rad (spužvice, zdjelice, pincete, elektrode…).
Opremljenost kozmetičkog salona danas uvelike ovisi o materijalnoj mogućnosti salona te ulaganju u inovativne aparate. Zbog velikog izbora aparata potrebno je stalno educiranje i usavršavanje kozmetičara, što daje posebnu dimenziju i čar ovom prekrasnom zanimanju. Osnovna aparatura potrebna za rad kozmetičkog salona može biti minimalna, a ovisi o opsegu radnih procesa kojima će se salon baviti
Kozmetički salon trebao bi postaviti visoki standard usluga – što je potrebno za to?
Ukoliko salon ima namjeru postaviti visoke standarde svojih usluga i ponude, očekuje se da posjeduje: modernu aparaturu za stimulaciju tijela, kavitaciju, rf, ultrazvučnu dijagnostiku te da su u ponudi podjednako zastupljene usluge za lice i tijelo. Sve radnje koje se obavljaju u kozmetičkom salonu moraju biti u skladu sa strukom.
Događa se da se obavljaju i radnje koje ne priliče kozmetičkom salonu, a sve u cilju bolje zarade. Ovakvi poslovi vode kratkotrajnom rješenju povećanja opsega rada, ali nema trajnu perspektivu. Sama priroda posla kozmetičara traži izuzetnu pažnju i diskreciju, uz totalnu posvećenost klijentu.
Komunikacija u salonu treba biti blaga i odmjerena te diskretna. Ne smijemo biti nepristojni, isključivo ljubazno i uljudno se obraćamo klijentima. Ono što njih zanima je tip i stanje kože, preparati, način rada, slijed tretmana i njege te, dakako, savjeti o njezi.
Naglasak na usluzi
Kozmetička djelatnost je po prirodi uslužna i klijent se treba osjećati usluženo, ugodno i zadovoljno. Naglasak i treba biti upravo na usluzi koju pružamo te nastojanju da posao obavimo što kvalitetnije i sve obrazložimo. Za to je potrebna vještina te znanje iz dosta oblasti, kao npr. kozmetologije, anatomije, mikrobiologije, dermatologije, znanje o ljekovitom bilju…
Ukoliko u ‘užurbanim salonima’ još promakne i kvaliteta rada ili se klijent osjeća na trenutak napušteno, to može biti razlog nezadovoljstava, ali i težnje za promjenom salona.
Osoblje treba biti tiho i spontano te vedro i nasmijano, što iziskuje i rad na osobnosti kozmetičara. Stoga, u suvremenim salonima velika se pozornost posvećuje i psihološkoj naobrazbi kozmetičara te radu na svojoj osobnosti. Potrebna je i doza marketinške sposobnosti. Ne treba naglašavati da se od kozmetičara očekuje da svojom pojavom i vanjskim izgledom ostavlja dojam kompletnog profesionalizama te da ulijeva povjerenje što se njegove sposobnosti tiče.
Kozmetičar tretira i njeguje ljepotu kože, ali ne treba zaboraviti – kozmetičar nije liječnik
Kozmetički salon obuhvaća radne procese koji se obavljaju na licu i tijelu; teško je u potpunosti objasniti gdje je granica djelovanja. Usudila bih se reći kako se događa da se ta granica pomakne, van kontrole, a to nije za dobrobit naših klijenata.
Kozmetički preparati s kojima obavljamo radni proces njege i tretiranja moraju biti visokoprofesionalni i provjereni. Kozmetičar, po opisu klasifikacije zanimanja, tretira i njeguje osobnu ljepotu kože te prikriva nedostatke, a njeguje i zdravlje kože. Isto tako, u opisu radnog mjesta je savjetovanje o tome što je dobro za kožu našeg klijenta u posttretmanu (njega kod kuće).
Međutim, nikako ne treba zaboraviti – kozmetičar nije liječnik. Nema mogućnosti niti kompetencije za liječničku djelatnost, što se očituje kod tretmana dermoabrazije i sl. Mogućnosti suvremene tehnologije nisu uvijek prikladne za osposobljenost i znanje kozmetičara nego su prilagođene za dermatologa. Stoga je potrebno konstantno educiranje.
Potrebna je velika ljubav i želja za novim spoznajama i znanjima koje nam pruža široki spektar rada u kozmetičkom salonu. Dakako, treba naglasiti da uspješan i kvalitetan kozmetički salon ima mogućnosti i kompetencije udovoljiti raznim potrebama svoje klijentele, a da se pritom ostvaruje obostrana empatija i korist za našeg klijenta, kao i poslovni uspjeh kozmetičkog salona.