Činitelji uspjeha poduzetničkog wellness pothvata

Jelica Popić, dr. med.,

ravnateljica Učilišta Lovran medical wellness akademije
Poslovni plan je važan dokument i izrađuje ga poduzetnik i/ili njegov zaposlenik - voditelj wellnessa. Poslovni plan je nužan i kada nemate vlastita sredstva, tj. tražite zajam od banke. Stoga je dobro upoznati sastavnice poslovnog plana

Kada se promišlja o poduzetništvu u wellnessu neophodno je izraditi poslovni plan. U poslovnom planu detaljno razradite analizu o ulaganju u posao, o budućim rezultatima poslovanja te o varijantnim rješenjima za moguće rizične situacije koje donosi budućnost.

Predviđanjem budućih događaja i načina prilagodbe poslovanja uvjetima u okruženju, smanjuje se stupanj rizika, vremena i sredstava. Što bolje predvidite buduće događaje i unaprijed isplanirate rješenja mogućih problema, to su šanse za postizanje zacrtanih ciljeva veće.

U poslovnom planu je poželjno istaknuti svoje komparativne prednosti, ali također, pažljivo procijeniti nedostatke te priložiti dokumente za koje se smatra da će pomoći u boljem razumijevanju i vjerodostojnosti poslovne ideje.

Sastavnice poslovnog plana

Poslovni plan je važan dokument i izrađuje ga poduzetnik i/ili njegov zaposlenik voditelj wellnessa. Poslovni plan je nužan i kada nemate vlastita sredstva, tj. tražite zajam od banke. Stoga je dobro upoznati sastavnice poslovnog plana:

  1. Uvod
  2. Tehnološko-tehnički opis modela
  3. Lokacija
  4. Istraživanje tržišta
  5. Promotivne aktivnosti
  6. Dugotrajna i kratkotrajna imovina
  7. Organizacija i upravljanje
  8. Troškovi i ulaganja
  9. Razdoblje povrata investicije.

Za dobar poslovni plan potrebno je prilagoditi se uvjetima zbog kojih se poslovni plan piše, a svakako je najbolji individualni pristup.

Sažetak poslovnog plana

Prilikom izrade sažetka poslovnog programa potrebno je navesti barem sljedeće:
naziv i opis ideje, pri čemu se ispisuje naziv poduzeća te se opisuje ideja po kojoj će se poduzeće usmjeravati i opravdavati svoje nastajanje
ukupna ulaganja koja se sastoje od početnih ulaganja u sprave, oglašavanje te uređenja prostornih površina
investicijsko ulaganje, koje govori o novčanoj mogućnosti za ostvarivanje takvog projekta
motiv za pokretanje posla, koji opisuje potrebitost takvog poduzeća na određenom prostoru
kvalifikacije stručnog kadra.

Sve navedene elemente objasnit ću u sljedećem primjeru…

Primjer poslovnog plana

Naziv i opis ideje: Wellness je sve poželjniji i sve rašireniji model brige za cjelovito zdravlje i opuštanje. Wellness centri su mjesta u kojima pojedinci rado provode vrijeme na raznolikim programima opuštanja tijela i uma, njege kože i rekreaciji u mjestu boravka, a također sve više turističkih putovanja je motivirano upravo wellness ponudama hotela ili određenih destinacija.

Poslovna ideja je pokretanja wellness studija u gradu uz jadransku obalu u regiji Kvarner s razvijenom turističkom ponudom i potražnjom. Uz izrađenu analizu ponude i potražnje wellness usluga, konkurencije i trendova, uviđeno je da postoji mogućnost realizacije ideje.

Wellness studio će se nalaziti u iznajmljenom prostoru zgrade koji sačinjava 180 kvadratnih metara. U njemu se nalaze 2 prostorije za pružanje usluga masaže i kozmetičke njege te multifunkcionalna dvorana za rekreaciju i radionice, sanitarni čvor s garderobom, prijemni odjel s recepcijom i uredom voditelja.

U okviru wellness studija provodit će se različiti wellness programi, među kojima su masaže, kozmetička njega, radionice izrade prirodne kozmetike te rekreacijsko-relaksacijski programi za stariju i mlađu populaciju. Svi programi su interesantni, zanimljivi i dostupni populaciji na području grada i turistima koji odsjedaju u hotelima i privatnom smještaju u okruženju.

Ukupna ulaganja potrebna za početak rada: Ukupno ulaganje za početak rada wellness studija, odnosno opremanje i uređivanje prostorija, sanitarnog čvora, svlačionica, plaće kadra koji će biti zaposlen (prva 3 mjeseca rada) te marketinških oglašavanja i ostalih pratećih troškova iznosit će 200.000,00 kuna, što će biti dostatno za pokriće otvaranja wellness studija.

Investicija: Investicija se sastoji od ulaganja privatnog novca, što će iznositi 50.000,00 kn te novca kreditom banke koji će iznositi 150.000,00 kn. Kredit je dobiven i odobren na temelju predstavljanja projekta.

Motiv za pokretanje posla: U posljednjih nekoliko godina sve je veća potražnja za centrima koji nude kvalitetne sadržaje wellnessa. Pored razvijene ponude kozmetičkih salona, studija za masažu i fitnessa te usluge wellnessa, pojedinci u ovom kraju wellness usluge mogu koristiti u hotelima.

Što se tiče domicilnog stanovništva, istražili smo da bi mnogi radije koristili usluge u objektu koji nudi veći broj programa za „dušu i tijelo“, koji nije u sastavu hotela, iz više razloga, među kojima dominira cjenovna komponenta, tj. mišljenje da će cijene wellness usluga u wellnessu izvan hotelskog objekta biti niže, a kvaliteta usluge viša. Osim domicilnog stanovništva, iste su preferencije i turista u privatnom smještaju i u hotelima s manjim brojem zvjezdica u kojima se nude wellness usluge.

Kvalifikacije kadrova: Pokretač wellnessa je pojedinac sa završenom srednjom stručnom spremom (fizioterapeutski tehničar) i stručnim osposobljavanjem na programu Wellness terapeut, s 5 godina radnog iskustva, tj. sezonskog zapošljavanja u turističkom wellnessu. Kvalificiranost, stručnost i iskustvo rada u wellnessu samog poduzetnika osnivača wellnessa je garancija kvalitete usluga, kao i njegova odluka da zapošljava kvalificirano i motivirano osoblje.

PROČITAJTE JOŠ

PRIJAVITE SE ZA NEWSLETTER

PREDNOSTI NEWSLETTERA

  • saznajte prvi o novitetima iz vaše branše
  • iskoristite posebne ponude i pogodnosti koje pružaju naši partneri