Vrlo je važno naglasiti da je djelovanje konkurencije najjači faktor razvoja. Ako nešto može nekoga uvjeriti u potrebu promjena i razvoja, onda je to konkurencija. Za uspješnije poslovanje, važno je djelovati naprednije od konkurencije.
Ona je najznačajniji faktor spajanja poslovnih interesa odnosno stvaranja drugačijeg odnosa prema podizanju kvalitete usluga.
Prilično je veliki broj kozmetičkih salona i centara ljepote koji sve češće postaju prilika za zapošljavanje. Potreba za održavanjem prednosti ispred konkurencije je konstantna. Situacija na tržištu brzo se mijenja i sukladno tome, u normalnim okolnostima, otvaraju se nove poslovne prilike.
To je bila jedna od tematika predavanja koje sam održao u nekoliko kozmetičkih škola. Bio je zaista veliki interes za novim znanjima iz tog područja. Mladima je u potpunosti razumljivo da su za napredno djelovanje u salonima potrebna nova upotrebna znanja. Na osnovu njih se klasični pristup u kozmetici može zamijeniti za napredniji, poduzetnički.
Osobe u kozmetičkoj struci s godinama poslovanja i iskustva bile su prisiljene prilagoditi se okolnostima, iako u nešto sporijem ritmu. Danas su promjene brže i teže im se prilagoditi, posebno za one koji nemaju želju za razvojem. Ali, upravo to je velika prednost koju prilagodljivi promišljeno i brzo koriste. Potonji, osobito kada je riječ o natjecateljskom pogonu, svjesni su toga da je za uspješno poslovanje potrebno biti drugačiji. Oni točno znaju kako postupiti, kako ne bi izgubili prednost koju su prethodno stvorili.
Tržište je neiscrpno i sve češće poziva na specijalizaciju u određenim aktivnostima. Mnogi su već na početku svog rada u kozmetičkom salonu veći naglasak stavili na usluge koje se njima osobno više sviđaju. To nije neobično, jer vjeruju da, ako izvode usluge koje su njima ‘prirasle srcu’, mogu djelovati uspješnije od konkurencije. U stvarnosti, to je malo drugačije.
Što se može učiniti da biste bili ‘korak ispred konkurencije’
Najprije jedan savjet. Usredotočite se samo na dva ili tri od najboljih salona. Razmotrite zašto su uspješni, po čemu su drugačiji i koje usluge pružaju klijentima da se za njih odlučuju. Pronalaženjem svojih slabosti možete stvoriti izvrsnu osnovu za plan unaprjeđenja poslovanja koji bi trebao biti utemeljen na specijalizaciji. Obično su dva razloga za uspješnost poslovanja. Prvi se odnosi na činjenicu da je salon poznat po općoj usluzi, što može biti velika prednost. Međutim, drugi se odnosi na specijalizaciju programa koji se provodi, što se ponovo može koristiti kao prednost. Pogledajmo kako…
- Kada se konkurencija bavi određenom aktivnošću općenito – pokušajte se distancirati od njih specijaliziranim aktivnostima. Recimo, ukoliko nude usluge masaže cijelog tijela, vi se opredijelite na specijalne masaže (masaža pustinjskim pijeskom, indijska masaža glave…).
- Kada konkurencija ima programe njege lica ili tijela, koncentrirajte se na određene dijelove tijela kao što su bedra i bokovi. Možete se usredotočiti na njegu lica nakon petnaeste te nakon pedesete godine života, na celulit…
Navedeno je usmjereno na ciljane klijente s definiranim potrebama. To može biti velika prednost, pogotovo ako znate kako pravilno pojasniti različitost usluga onima koji ih trebaju. Jednostavno rečeno, potrebno je usredotočiti se na izravno umrežavanje na način da se ciljanu klijentelu ispravno ‘nagovara’, usmjerava i razvija.
To ne znači da morate izbjegavati vaše generalizirane usluge. U konačnici, one ipak donose prihode. Međutim, važno je znati po čemu su drugačije i na pravi način to prezentirati tržištu. Specijalizirane usluge najprije ponudite svojim postojećim klijentima i neka ih sami preporučuju drugima. Tek tada, kad ste s njima postigli uspjeh, reklamirajte ih u medijima, na društvenim mrežama. Ako unaprijed predstavite strategiju, bitka je izgubljena. Klijenti su zadovoljniji specijaliziranim uslugama. Na njihovoj osnovi lakše prepoznaju poteškoće koje bi željeli ukloniti i lakše prepoznaju rješenja koja su spremni plaćati.
Najvažniji detalji o tome kako djelovati naprednije tako da vam ne smeta konkurencija
Provjerite djelovanje konkurencije i utvrdite u čemu je naprednija o odnosu na vaše poslovanje. U tom kontekstu imajte u vidu njihov odnos prema klijentima, prepoznatljivost na tržištu i marketinški pristup.
Provjerite u čemu možete biti drugačiji i napravite plan aktivnosti kojima možete stvarati prednosti u odnosu na konkurenciju. Plan aktivnosti je odličan alat za praćenje pojedinih aktivnosti, zato imajte to još posebno u vidu. Analizirajte svaki pojedini postupak i ocijenite postignute rezultate.
Specijalizirajte se za odabrane usluge i opredijelite se za usluge koje konkurencija izvodi na općenit način. Odabranim uslugama dajte ime i na osnovu toga ih učinite prepoznatljivim.
Naučite kako na pravilan način predstaviti aktivnosti za koje ste se odlučili. Korištenje marketinga zahtijeva posve nova učinkovita znanja. Poželjno ih je steći jer su prilagođena ciljanim klijentima. Oni se onda lakše opredjeljuju za pojedine usluge, posebno ukoliko im još nisu poznate.
Kada ste privukli nove klijente, razvijajte i zadobijte njihovo povjerenje.
U okviru konkurentnog djelovanja postoji još jedna značajka. Ukoliko ste napredniji u poslovanju, konkurencija mora pratiti vas i time si povećava troškove poslovanja. Suprotno se može dogoditi u slučajevima kada sami pratite konkurenciju.