Savjeti i preporuke

Konkurencija kao najjači faktor razvoja

Evgen Gec,

vizažist, edukator
Kako u salonima djelovati naprednije od konkurencije

Vrlo je važno najprije naglasiti da je konkurencija najjači faktor razvoja. Ako nešto može nekoga uvjeriti u promjene i razvoj onda je to konkurencija.
Ona je najznačajniji faktor spajanja poslovnih interesa odnosno stvaranja drugačijeg odnosa prema podizanju kvalitete usluga.

Prilično je veliki broj kozmetičara te kozmetičkih salona i centara ljepote koji sve češće postaju prilika za zapošljavanje, ali i za održavanje prednosti ispred konkurencije. Situacija na tržištu se mijenja velikom brzinom i tome sukladno, u normalnim okolnostima, otvaraju se nove poslovne prilike, posebno u procesima stvaranja konkurencije.

To je bila jedna od tematika predavanja koje sam obavio u nekoliko kozmetičkih škola u kojima je zaista bio velik interes za novim znanjima na tom području. Mladima je u potpunosti razumljivo da su za napredno djelovanje u salonima potrebna nova upotrebna znanja na osnovu kojih bi se klasične pristupe u kozmetici moglo zamijeniti za naprednije, znači poduzetničke.      

Osobe u kozmetičkoj struci s godinama poslovanja i iskustvima u radu bile su prisiljene prilagoditi se okolnostima, iako u nešto sporijem ritmu. Danas su promjene brže i teže im se prilagoditi, posebno za one koji nemaju želje za razvojem. Ali, upravo to je velika prednost koju prilagodljivi promišljeno i brzo koriste. Potonji, osobito kada je riječ o natjecateljskom pogonu, svjesni su toga da je za uspješno poslovanje potrebno biti drugačiji. Oni točno znaju kako postupiti, kako ne bi izgubili prednost koju su prethodno stvorili.

Tržište je neiscrpno i sve češće poziva na specijalizaciju u određenim aktivnostima. Mnogi su već na početku svog rada u kozmetičkom salonu više naglaska stavili na usluge koje se njima osobno više sviđaju. To nije neobično, jer vjeruju da, ako izvode usluge koje su njima ‘prirasle srcu’ mogu djelovati uspješnije od konkurencije. U stvarnosti, to je malo drugačije.

Što se može učiniti da biste bili ‘korak ispred konkurencije’

Concentrated young business woman

Najprije jedan savjet. Usredotočite se samo na dva odnosno tri od najboljih salona i razmotrite zašto su uspješni, u čemu su oni različiti i koje usluge pružaju klijentima da se za njih odlučuju. Pronalaženjem svojih slabosti, možete stvoriti izvrsnu osnovu za plan unaprjeđenja poslovanja, koji bi trebao biti utemeljen na specijalizaciji. Obično su dva razloga za uspješnost poslovanja. Prvi se odnosi na činjenicu da je salon poznat po općoj usluzi, što može biti velika prednost. Međutim, drugi se odnosi na specijalizaciju programa koji se provodi, što se ponovo može koristiti kao prednost. Pogledajmo kako…

  • U prvom slučaju, kada se konkurencija bavi određenom aktivnošću općenito –  pokušajte se distancirati od njih specijaliziranim aktivnostima. Recimo, ukoliko konkurencija nudi usluge masaže cijelog tijela, sami se opredijelite na specijalne masaže kao što su masaža pijeskom iz pustinje, indijska masaža glave i slično.
  • U drugom slučaju, kada je konkurencija usmjerena na programe kao što su njega lica ili tijela, možete prednost koristiti tako da se koncentrirate na određene dijelove tijela kao što su: bedra, bokovi, celulit, njegu lica nakon petnaeste godine ili lica nakon pedesete godine…

Navedeno je usmjereno je na ciljane klijente s definiranim potrebama. To može biti velika prednost, pogotovo ako znate kako pravilno pojasniti različitost usluga onima kojima usluge trebaju. Jednostavno rečeno, potrebno je usredotočiti se na izravno umrežavanje na način da se ciljanu klijentelu ispravno ‘nagovara’, usmjerava i razvija.

Međutim, to ne znači da morate izbjegavati vaše generalizirane usluge. U konačnici, one ipak donose prihode, ali važno je znati u čemu su različite i na pravi način to prezentirati tržištu. Specijalizirane usluge najprije ponudite svojim postojećim klijentima i neka ih sami preporučuju drugima. Tek tada, kad ste s njima postigli uspjeh, reklamirajte ih u medijima na društvenim mrežama. Ako unaprijed predstavite strategiju, bitka je izgubljena. Klijenti su zadovoljniji specijaliziranim uslugama; na njihovoj osnovi lakše prepoznaju poteškoće koje bi željeli ukloniti i lakše prepoznaju rješenja koja su spremni plaćati. 

Ukratko, korak po korak, pogledajmo koji su najvažniji detalji za savladavanje konkurencije…

Provjerite djelovanje konkurencije i utvrdite u čemu je naprednija o odnosu na vaše poslovanje. U tom kontekstu imajte u vidu njihov odnos prema klijentima, prepoznatljivost na tržištu i marketinški pristup.

Provjerite u čemu možete biti drugačiji i napravite plan aktivnosti kojima možete stvarati prednosti u odnosu na konkurenciju. Plan aktivnosti je odličan alat za praćenje pojedinih aktivnosti, zato imajte to još posebno u vidu. Analizirajte svaki pojedini postupak i ocijenite postignute rezultate.   

Specijalizirajte se za odabrane usluge i opredijelite se za usluge koje konkurencija izvodi na općenit način. Odabranim uslugama dajte ime i na osnovu toga ih učinite prepoznatljivim.

Naučite kako na pravilan način predstaviti aktivnosti za koje ste se odlučili. Korištenje marketinga zahtijeva posve nova učinkovita znanja, koja je poželjno steći jer su prilagođena ciljanim klijentima koji se onda lakše opredjeljuju za pojedine usluge, posebno ukoliko im još nisu poznate.

Onda kada ste privukli nove klijente, razvijajte i zadobijte njihovo povjerenje.

U okviru konkurentnog djelovanja postoji još jedna značajka koja govori o tome da ukoliko ste napredniji u poslovanju, konkurencija mora pratiti vas i time si povećava troškove poslovanja. Suprotno se može dogoditi u slučajevima kada sami pratite konkurenciju.

PROČITAJTE JOŠ

PRIJAVITE SE ZA NEWSLETTER

PREDNOSTI NEWSLETTERA

  • saznajte prvi o novitetima iz vaše branše
  • iskoristite posebne ponude i pogodnosti koje pružaju naši partneri