Kozmetički salon ili nešto treće

Salon
Blaženka Miškić

Blaženka Miškić

kozmetičar-stručni učitelj kozmetike
Obilazeći dosta salona prilikom posjeta učeničke prakse, često sam vidjela totalno neprimjerene interijere i aparaturu, a sveukupni dojam je daleko od onoga kako bi kozmetički salon zaista trebao izgledati.

Kozmetički salon zaista bi trebao biti ugodno i mirno mjesto koje će svojim klijentima u užurbanom ritmu života donijeti opuštanje, relaksaciju i mir te gdje će dobiti kvalitetno obavljenu željenu uslugu. U mnogim salonima nailazimo na užurbanost te lančani rad, a to klijentela u ovoj branši nikako ne voli. Sam osjećaj da pripadaš nekom lančanom procesu, a to tako često izgleda, ne ostavlja osjećaj ugode već osjećaj ‘brojke u nizu’ te samo doprinosi prividnom načinu stvaranja ‘nazovimo gužve’! Salon po svom izgledu treba biti nježnih i prihvatljivih boja, koje nam stvaraju ugodu i umiruju nas (nikako tamne i agresivne boje). Obilazeći dosta salona prilikom posjeta zbog učeničke prakse, često sam vidjela totalno neprimjerene interijere i aparaturu, a sveukupni dojam je daleko od onoga kako bi kozmetički salon zaista trebao izgledati.

Kozmetički salon

Prostor u kojem obavljamo bilo koji rad i proces zahtijeva visoku higijenu, što podrazumijeva da se poslije svakog klijenta obavezno mijenjaju plahte, ručnici, papuče, ogrtači te se vrši dezinfekcija radnih površina, instrumenata potrebnih za rad te pribora za rad (spužvice, zdjelice, pincete, elektrode…). Opremljenost kozmetičkog salona danas uvelike ovisi o materijalnoj mogućnosti salona te ulaganja u inovativne aparate, kojih je danas jako mnogo, što zahtijeva stalno educiranje i usavršavanje kozmetičara, a to daje posebnu dimenziju i, usudila bih se reći, čar ovom prekrasnom zanimanju. Osnovna aparatura potrebna za rad kozmetičkog salona može biti minimalna, što ovisi o opsegu radnih procesa kojim će se salon baviti.

Što je potrebno za postavljanje visokih standarda u salonu

Ukoliko salon u svojoj ponudi ima namjeru postaviti visoke standarde, očekuje se da posjeduje i modernu aparaturu za stimulaciju tijela, kavitaciju, rf, ultrazvučnu dijagnostiku te da su u ponudi podjednako zastupljene usluge za lice i tijelo. Radnje koje se obavljaju u kozmetičkom salonu moraju biti u skladu sa strukom; znaju se obavljati i radnje koje ne priliče kozmetičkom salonu, a sve u cilju bolje zarade. Ovakvi poslovi vode kratkotrajnom rješenju povećanja opsega rada, ali nema trajnu perspektivu. Sama priroda posla kozmetičara traži izuzetnu pažnju i diskreciju, uz totalno posvećivanje klijentu.

Komunikacija u salonu treba biti blaga i odmjerena te diskretna. Ne smijemo biti nepristojni, uljudno se obraćamo klijentu, a ono što njih zanima je tip kože, stanje, preparati, način rada, slijed tretmana i njege te, dakako, savjeti o njezi. Kozmetička djelatnost je po prirodi uslužna i klijent se treba osjećati usluženo te zadovoljno.

Naglasak na usluzi

Naglasak treba biti na usluzi koju pružamo te nastojanju da posao napravimo što kvalitetnije i sve obrazložimo. Za to je potrebna vještina te znanje iz dosta oblasti, kao npr. kozmetologija, anatomija, ljekovito bilje, mikrobiologija, dermatologija… Ukoliko u ‘užurbanim salonima’ još promakne i kvaliteta rada ili se klijent osjeća na trenutak napušteno, to može biti razlog nezadovoljstava, ali i težnje za promjenom salona.

Osoblje treba biti tiho i spontano te vedro i nasmijano, što iziskuje i rad na osobnosti kozmetičara. Stoga, u suvremenim salonima velika pozornost se posvećuje i psihološkoj naobrazbi kozmetičara te radu na svojoj osobnosti, koji zahtijeva i dozu marketinške sposobnosti. Nije potrebno naglašavati da se od kozmetičara očekuje da svojom pojavom i vanjskim izgledom ostavlja dojam kompletnog profesionalizama te da ulijeva povjerenje što se njegove sposobnosti tiče.

Kozmetičar tretira i njeguje ljepotu kože, ali ne treba zaboraviti – kozmetičar nije liječnik

Kozmetički salon obuhvaća radne procese koji se obavljaju na licu i tijelu; teško je u potpunosti objasniti gdje je granica djelovanja. Usudila bih se reći kako se događa da se ta granica pomakne, van kontrole, a to nije za dobrobit naših klijenata. Kozmetički preparati s kojima obavljamo radni proces njege i tretiranja moraju isključivo biti visokoprofesionalni i provjereni. Kozmetičar, po opisu klasifikacije zanimanja, tretira i njeguje osobnu ljepotu kože te prikriva nedostatke, a njeguje i zdravlje kože. Isto tako, u opisu radnog mjesta je savjetovanje o tome što je dobro za kožu našeg klijenta u posttretmanu (njega kod kuće).

Međutim, nikako ne treba zaboraviti – kozmetičar nije liječnik i nema mogućnosti niti kompetencije za liječničku djelatnost, što se očituje kod tretmana dermoabrazije i sl. Mogućnosti suvremene tehnologije nisu uvijek prikladne za osposobljenost i znanje kozmetičara nego su prilagođene za dermatologa. Stoga je potrebno stalno educiranje te velika ljubav i želja za novim spoznajama i znanjima koje nam pruža ovako široki spektar rada u kozmetičkom salonu. Dakako, treba naglasiti da uspješan i kvalitetan kozmetički salon ima mogućnosti i kompetencije udovoljiti raznim potrebama svoje klijentele, a da se pritom ostvaruje obostrana empatija i korist za našeg klijenta, kao i poslovni uspjeh kozmetičkog salona.

PROČITAJTE JOŠ

PRIJAVITE SE ZA NEWSLETTER

PREDNOSTI NEWSLETTERA

  • saznajte prvi o novitetima iz vaše branše
  • iskoristite posebne ponude i pogodnosti koje pružaju naši partneri