MUŠKARCI U KOZMETIČKOM SALONU

Iz arhive Wellbis-a

Iz arhive Wellbis-a

Je li to još uvijek tabu tema današnjih salona? Zaziru li kozmetičarke od muških klijenata? Nisu li muškarci neozbiljno shvaćeni kao klijenti koji teže mladolikosti i njezi, možda čak i više od žena? Čega se kozmetičarke boje i zbog čega ne preuzimaju vodstvo u salonu kao pravi profesionalci svoje struke?

Često se u salonima nailazi na odbijenice muškim klijentima. Razlog tome djelomice su one nezgodne situacije u kojima se od kozmetičarki očekuju krajnje neukusne i neprikladne reakcije ili radnje, kojima mjesto nikada nije niti bilo u ozbiljnom kozmetičkom salonu ili SPA centru. U školi se uči da je muška koža toliko drugačija od ženske pa sam, pomalo zbunjena, na edukacijama u inozemstvu otkrivala pravu istinu i finese o njezi muške kože, a od svog dragog prijatelja i kolege iz Rusije saznavala male tajne njege muškog lica te zadivljeno slušala o tome kakvi su sve zahtjevi klijenata diljem svijeta u kozmetičkim salonima.

Nestaju predrasude

Danas znam da se muški klijenti vole njegovati, da vole imati svoj kutak u kupaonici i da su vrlo dosljedni i igraju fer igru. U kozmetičkom salonu oni se uvijek drže savjeta i preporuke, ne varaju kupnjom nekog ‘desetog’ preparata, kao što to često učine žene, i vrlo su redoviti u dolascima u nastojanju otklanjanja estetskih problema koji ih muče.

Sve donedavno muškarci su bili macho i ulazak u kozmetički salon značio je trenutak slabosti i feminiziranosti no vremenom te su predrasude u modernim i zdravo liberalnim sredinama izblijedile te su ih zamijenile slike macho muškaraca koji odabiru svoj miris, svoju kremu, pomno biraju kremu za područje oko očiju i prepoznaju svoj tip i stanje kože.

Mene veseli vidjeti da su muškarci savladali ‘puno više stepenice’ od najjeftinijeg sapuna iz supermarketa i mošus dezića iz obližnjeg kvartovskog dućkasa. Svojevremeno sam osobno imala prilike kreirati nekoliko paketa tretmana baš za muškarce, koji su uključivali uglavnom anti-age njegu kože, cjelovitu njegu tijela pa čak i slimming tretman.

S druge strane, meni bliska osoba dobila je odgovor iz preporučenog salona da oni ne primaju muškarce na tretman pa je nakon mog poziva vlasnici salona i njegovog drugog poziva konačno zakazao termin. Zvučao im je sumnjivo, jer tako muškarci zvuče kad još ne poznaju salon, ali ni ponudu i mogućnosti pa su ga otpravili bez puno pitanja.

Današnji prototip uspješnog, a reći ću i poželjnog muškarca ostavlja mirisni trag na hodniku kad ujutro odlazite na posao, ima zakazan termin kod maserke/masera i obavezno za tretman lica, ali i tijela. To je samo njegovo vrijeme u kojem ona zna uživati, ne misleći pritom na svakodnevicu i prepuštajući se vještim rukama profesionalca za njegu kože. I što onda može poći po krivu?!

Odnos klijent – terapeut (kozmetičar)

U kozmetičkom salonu, a posebno kada je klijent na tretmanu, privatni život nije tema razgovora. Da, uljudno možemo pitati klijenta kakav mu je bio dan, ili kako mu je bilo na godišnjem, ali ne razvijati diskusiju o izlascima, frendicama, omiljenom kafiću ili noćnom klubu. Sjetite se, kao i kod svih ostalih klijenata, naš privatni život neće nam osigurati maloprodaju preparata ili zakazati termin za idući tretman. Znači li to da moramo šutjeti i proizvesti neugodnu tišinu?! Nipošto.

Njega kože, dijagnostika problema, tipa i stanja, odabir preparata, način aplikacije, posebnosti i korištenje kod kuće te interesiranje za kućnu njegu na koju je klijent navikao, top su teme svakog tretmana. Naravno, kada je klijent redovit, mi bismo se kao profesionalci više trebali fokusirati na postavljanje pitanja, nego na pričanje o sebi. Toliko sam puta, kao klijentica, imala prilike doživjeti da jedna moja rečenica koja ima malčice osobniji ton preraste u ispovijed pružateljice usluge…Požalila sam svaki put. Od tada biram mjesta na kojima me ne opterećuju stvarima kojima nije mjesto u takvoj vrsti odnosa, klijenta i terapeuta.

NOVI BROJ WELLBIS MAGAZINA

Pretplatite se i primajte redovito novi broj na vašu adresu.

NOVI BROJ WELLBIS MAGAZINA

Pretplatite se i primajte redovito novi broj na vašu adresu.

Klijenti očekuju profesionalnost. Onoga trenutka kada im uskratite razinu usluge kojom ste ih pridobili, počeli ste ih gubiti. Muški klijent u salon dolazi s nekoliko blokada na koje svakako valja obratiti pozornost. Iako sam na početku pisala o idealnom klijentu, mi smo društvo koje se tek otvara prema spomenutim uobičajenim situacijama pa se svakako potrudite da osigurate krajnje profesionalno okruženje.

Dakle, u našem društvu, muški klijenti obično počinju dolaziti u doba puberteta kad se čitav organizam mijenja i svakodnevno šokira. A onda su tu i akne i nezaobilazan odlazak u ‘meku’ “baba i žena” koje “puno tračaju i smijulje se”. Svakako vašim muškim klijentima osigurajte prostor za konzultacije, u kojem vas treće osobe neće prekidati neumjesnim upadicama ili se čuditi temi razgovora. U tijeku tretmana pazite da mladog klijenta zaklonite od pogleda ostalih klijentica tijekom mehaničke ekspresije i djelovanja maske.

Nakon tretmana upitajte ga slaže li se sa aplikacijom medicinskih korektora ili sličnih sredstava za prikrivanje određenih upala ili nadraženog područja. Dečke-klijente uglavnom dovode njihove majke pa je svaku uputu i preporuku odlično iskomunicirati i sa majkom, ali svakako dečku-klijentu dajte sve potrebne upute, jer, dobro zapamtite, odgajate budućeg klijenta. Ukoliko se radi o starijem klijentu koji vas prvi put kontaktira telefonom i naručuje se na tretman, ipak preporučujem oprez. Doista ima i onih koji zalutaju i na krivom mjestu traže stanovite usluge, ali to nije tema ovog članka.

Muškarci ozbiljni klijenti

Ovdje skrećemo pažnju na one ozbiljne klijente koji cijene i razumiju njegu kože u kozmetičkom salonu. Oni vole mir i tišinu i slušaju vašu preporuku. Uglavnom, zbog stresa, ili pritiska pod kojim žive traže anti-stres tretmane. Zamislite taj pritisak na muškarce kao pater familiase; oni trebaju zaraditi za život i za vas, osigurati stambenu sigurnost, djeci cjelovitu obitelj, a da ne izgube vlastiti identitet i ono u što su se žene zaljubile. Na ženama je jedna druga vrsta pritiska. Ali, često si same stvore više tereta nego li mogu nositi, upravo vlastitim egom i tvrdoglavošću.

Zapamtite, muškarcima su potrebne ravnopravne partnerice, a ne druge mame. Upravo zbog svih ovih razloga, ili unatoč njima, muškarac u salonu voli se osjećati kao “kralj lavova”. Osigurajte mu kraljevsku uslugu, baš onakvu kakvu pružate ženama, vrlo profesionalnu, blagonaklonu i osigurajte im njegu. Budite dovoljno strog terapeut da vas ne doživljavaju kao prosječne kozmetičarke koje ispodprosječnom masažom žele na brzinu zaraditi. Zadovoljan klijent vrlo često će dovesti i svoju suprugu, prijateljicu, pokloniti uslugu u vašem salonu svojoj poslovnoj partnerici i nagraditi vas za sve dobrobiti koje je njegova koža osjetila.

Muški terapeuti

A muški terapeuti?! Njih u Hrvatskoj nema ni u tragovima. Pitam se što je pošlo po zlu da se u našoj zemlji dečki ne upisuju u obrazovni program?! Ima li ljepšeg zanimanja od onog u svakodnevnom okruženju ženama i njihovim predimenzioniranim problemima koji su toliko simpatični da čine život veselijim? Možda i ima, ali ovo je samo moje viđenje stvari, dopustite mi da budem toliko slobodna.

Iskreno žalim što u Hrvatskoj možemo naći uglavnom masere, fizioterapeute, ali ne i prave školovane kozmetičare… Stoga ću postaviti retoričko pitanje… Nije li nam kao ženama prirodno promijeniti terapeuta pa neka to bude i muškarac, možda će on našu kožu i potrebe vidjeti drugim očima, pokazati nam i pomoći da iskusimo i drugu stranu medalje vlastite osobnosti, našminkati nas na drugačiji način, onako kako nas muškarci žele vidjeti, a ne žene. 

Osjetljive su to relacije muškaraca i žena, ali samo ako im dopustimo da budu takve. U svim ostalim profesionalnim dimenzijama, kada se znamo asertivno postaviti i izboriti za vlastiti bitak, doista možemo svladati sve realne prepreke i odraziti u drugima vlastito bogatstvo.

Ako vam se čini da sam se izgubila na kraju ovog teksta, slobodno se vratite na početak kada smo i utrli put temi koja se razvija svakoga dana, svakim pitanjem potencijalnom muškarcu koji bi želio iskusiti anti-age tretman ili uz masažu njegovati vlastito tijelo pilingom i pakungom. A jesmo li im ikada tako nešto uz klasičnu i redovitu masažu predložile, ili ih upitale znaju li što sve mogu kozmetički tretmani, ali i uređaji?!

PROČITAJTE JOŠ

PRIJAVITE SE ZA NEWSLETTER

PREDNOSTI NEWSLETTERA

  • saznajte prvi o novitetima iz vaše branše
  • iskoristite posebne ponude i pogodnosti koje pružaju naši partneri