Kada započinjete vlastiti posao, sanjate o uspjehu i stabilnosti, o tome da se o vašem salonu priča, da klijenti bez razmišljanja hrle upravo kod vas, da zapošljavate vlastiti tim ljudi…
Znate što? To je moguće! Zato treba krenuti od samog početka i pažljivo planirati…
Tko su moji klijenti
Pitanja koja sami sebi trebate postaviti su brojna. Kome se ja želim obratiti s ponudom i kakva ta ponuda treba biti? Koje klijente želim, hoće li moju klijentelu činiti mlađa populacija pa ću se fokusirati npr. na rješavanje problema akni i nečiste mladenačke kože, a uz to razviti suradnju s onim dermatolozima koji slove za vrsne stručnjake i uključuju u terapiju i kozmetički tretman? Hoću li se povezati s lokalnom osnovnom i srednjom školom, ponuditi im predavanja o njezi kože i važnosti higijene?
A što sa zrelom kožom i tzv. „baby boomersima“? Jesu li oni najvećim dijelom moja željena klijentela? Što oni traže, trebam li dodatna znanja koja će upotpuniti eventualne estetske zahvate kod kirurga? Kako ću im dati do znanja da sam stručnjak u svom poslu, čak iako nemam tridesetak godina staža? Jesu li moje klijentice majke s djecom i kako njima mogu pružiti njegu prije, za vrijeme i poslije trudnoće?
Definirati target skupinu klijenata najvažniji je korak za daljnje planiranje vlastitog salona.
Lokacija
Ovisno o target skupini, gdje će biti lokacija vašeg salona? Imaju li vaši klijenti vlastita vozila i dolaze li na tretman autom ili javnim prijevozom? Želite li biti dostupni svima i pronaći idealnu poziciju blizu autobusne i tramvajske stanice, s garažom i parkiralištem u blizini? Hoće li salon biti u prizemlju ili će biti na zadnjim katovima zgrade, ima li lift ili će dolazak do njega predstavljati napor za pojedine klijente?
Što ako salon bude poput lokala, hoće li prostor biti adekvatno organiziran, tako da svaki klijent ima privatnost, da ne osjeti hladnoću ili toplinu svakim otvaranjem vanjskih vrata? Imate li jasnu viziju kakav salon želite, lakše ćete pronaći prikladnu poziciju.
Ponuda i cijene
Često se možemo susresti s ponudom koja je prosječna i ni po čemu se ne izdvaja od susjednih salona, što je uistinu poražavajuće. Konstantno dampiranje cijena i pogledavanje na konkurentne salone kao da su najveća prijetnja. To nije nimalo poticajno. Spušta nas još niže i privlači samo one klijente koji su tragači za jeftinom uslugom i ne očekuju previše, a vrlo vjerojatno ne znaju niti prepoznati i razlikovati kvalitetu.
Umjesto toga, idemo kreirati cijenu sukladno fiksnim troškovima amortizacije prostora i radne snage, utroška materijala i kozmetike te varijabilnom utrošku koji može biti vezan za sezonsku ponudu ili neki drugi faktor. Kreirati cijenu sukladno vašoj ekspertizi, opremi i usluzi je legitimno i nužno, jer između ostalog na taj način odašiljete informaciju o razini salona. Izbor sofisticirane, visokokvalitetne ili svugdje dostupne opreme također će vas istaknuti, a time svakom klijentu šaljete novu poruku – ulažem u sebe, u znanje i opremu i to isto pružam vama! Ne biram najjeftinije, što ću vrlo skupo naplatiti.
Način plaćanja
Ukoliko želite potaknuti impulsnu kupnju vaših klijenata i omogućiti im bezbrižnost i rasterećenost od razmišljanja jesu li ponijele dovoljno novca i za neplaniranu uslugu ili proizvod, valja razmisliti o mogućnosti plaćanja karticama. Također razmislite i o obročnom plaćanju, kojim ćete ostvariti veću prodaju paketa tretmana. Uz takvu organizaciju, možete planirati maloprodajni kutak, koji nudi nastavak njege kod kuće nakon vašeg tretmana, a koji vama znači dodatni profit.
Kreativne mogućnosti
U današnje je vrijeme jako važno klijentima ponuditi dodatne usluge, koje donose prevagu da upravo vas odaberu u moru salona na tržištu. To mogu biti posebni duo paketi za frendice, parove, mame i kćeri, sukladno godišnjem dobu i temi koju sami odaberete. Mladim majkama možete ponuditi uslugu čuvanja djece; ili odvojiti kutak u kojem ćete imati mali stol s igračkama, bojicama i bojankama za njihove princeze i prinčeve.
Ako imate u blizini auto praonicu, dogovorite s njima posebnu cijenu i integrirajte ju u trošak po tretmanu i time dobivate njegu za kožu i limenog ljubimca u isto vrijeme. U svaki tretman možete uključiti masažu ruku i osnovnu njegu područja oko očiju. Ponudite čaj i kolačić, bombončić… Možete ubaciti neki poseban ritual o kojem će klijenti pričati kao onom malom slatkom detalju, koji ih uvijek razveseli.
Pratite li ono što vaša target skupina voli i želi, vrlo lako ćete doći do posebne ponude vašeg centra. Možda ćete primijetiti da je potrebno proširiti salon na frizerske ili usluge pedikiranja, manikiranja, šminkanja. Možda ćete poželjeti klijentima omogućiti konzultacije s nutricionistom, osobnim trenerom, a možda u suradnji s drugim stručnjacima organizirati različite radionice s ciljem povećanja kvalitete življenja.
Usmjeravanje učenica na praksi
Ukoliko se odlučite i za učenice koje će praktičnu nastavu obavljati u vašem salonu, predlažem da jasno definirate njihovu ulogu; npr. one mogu uvijek izmasirati ruke, područje oko očiju, vlasište ili stopala klijenta za vrijeme tretmana, obaviti pripremu; ili čak klijentima možete ponuditi povoljniji tretman koji će određenim danima obavljati vaše vrijedne učenice i na taj se način pripremati za samostalan rad nakon škole, jer je vrlo vjerojatno da ćete kvalitetnu djelatnicu zadržati i omogućiti joj daljnji razvoj upravo kod, i uz vas.
Na kraju početka
Kada ste definirale osnovne postavke vašeg novog, ili redefinirale one vašeg postojećeg salona, vrijeme je za nova
planiranja. U sljedećem postu ćemo proći temu poslovnog planiranja u svrhu postavljanja temelja uspješnog posla.