Vjerujem da svi mi koji se bavimo kozmetikom neprekidno mislimo o tome kako klijentima predstaviti bolju ponudu proizvoda ili usluga, kako povećati zadovoljstvo i svakako koji način odabrati da bi povećali prodaju.
Znanje i njegova nadogradnja osnovni su segment bez kojeg je teško govoriti o razvoju i napretku u kozmetičkoj struci.
Proširenje ponude u salonima
Važan segment je proširenje ponude u salonima. Svakako su novosti, koje su izazov za svakog ponuđača, možda i želja klijenata. Izrada japanskog načina iscrtavanja obrva ili ugradnje ekstenzija trepavica i drugo odlični su dodaci koji mogu privući i nove klijente kojima se kasnije mogu ponuditi i ostale usluge, uključujući šminkanje. Međutim, za održati kvalitetu potrebno je kvalitetno obrazovanje za svaku struku posebno. Ne smije se dogoditi da zbog preranog početka izvođenja nove usluge izgubite dugoročnog klijenta.
Proširenje ponude je zahtjevan postupak kojeg je potrebno i matematički dobro razmotriti. Jedna od važnih informacija s kojom su kozmetičari upoznati je da je prodaja u kozmetičkoj struci postala dvosmjerna. Znači, ne postoji više samo relacija između kozmetičara i klijenata. Uključeni su i socijalni mediji, što bi značilo da se informacije o izvedenoj usluzi dijele preko njih i to se za povećanje prodaje može dobro iskoristiti.
Druga značajka je ta da je sve više vlasnika salona koji nisu kozmetičari. Oni struke kao takve ne svladaju tako dobro, ali zato zapošljavaju stručni kadar. Njihov ekonomski pogled na djelatnost je nešto drugačiji, ali često i profitabilniji. Njihov ekonomski pogled obuhvaća sve što se povezuje sa strukom, znači i proizvode, koji sve češće postaju primarni stvaralac profita.
Prednost prodaje proizvoda u salonima
Povećanje prodaje proizvoda za šminkanje u salonima može imati veliku prednost. Najprije zato jer su, posebno po izboru boja i kvalitete, pojedini proizvodi drugačiji od konvencionalnih, a s prodajom proizvoda se mogu pridobiti novi klijenti. Sjenila su, recimo, mekša i osjetljivija na samu aplikaciju pa je potrebno klijenta naučiti kako ih upotrebljavati. Slično je s korektorima i nekim drugim proizvodima za šminkanje. Jedina stvar u kojoj nije primjetna veća razlika je cijena.
Primjer iz prakse / prodaja maskare
Pogledajmo primjer iz prakse. Poznato je da 8 od 10 žena upotrebljava barem jedan kozmetički proizvod. Posebno se crna maskara najbolje prodaje. Sami možete napraviti izračun koliko bi mogli mjesečno odnosno godišnje zaraditi samo prodajom maskare. Formula je sljedeća… Navedite prosječni broj vaših klijenata mjesečno i pomnožite s prosjekom korisnika maskare, znači 8. Dobiveni iznos pomnožite s prosječnom cijenom kvalitetne maskare i dobijete mjesečni iznos, kojeg pomnožite s 12, znači mjesecima u godini. Izračunajte 30 do 40% rabata, što je vaša zarada i dobijete krajnji iznos.
Primjer: prosječni broj klijenata mjesečno je 200. 8 od 10 upotrebljava maskaru, znači da je to x 160 korisnika. Prosjek cijene dobre maskare je 25,00 € što bi mjesečno iznosilo 4.000,00 € x 12 mjeseci = 48.000,00 € x 30% rabata = 14.400,00 čiste zarade samo prodajom maskare.
Svakako prilagodite prosječni broj klijenata mjesečno i krajnji izračun bit će točniji. Uz to pomislite što bi se dogodilo ukoliko uspijete prodati i ostale proizvode za šminkanje. Koliko bi bila veća profitabilnost i koliko više bi bilo mogućnosti za pridobivanje novih klijenata.