Savjeti i preporuke

Kada zaposlenike uvedete u posao oni odlaze

Evgen Gec,

vizažist, edukator
Kada zaposlenici ‘odrastu’ ‘postavljaju se na svoje noge’ ili ostaju u određenom krugu, ali za to moraju postojati određeni razlozi

“Ne znam zašto se to neprekidno ponavlja. Razmišljam o tome da u salonu više ne radim sa učenicima i osobama bez prethodne prakse” – rekla je jedna vrlo uspješna kozmetičarka. Do takvih situacija dolazi zbog različitih razloga, ali pogledajmo koji su najčešći. Razlog tome da zaposlenici nakon određenog stjecanja znanja daju otkaz isključivo je u vama kao vlasniku salona. Ne vjerujete?

Da se ljudi preko noći mijenjaju, odnosno da najednom postanu drugačiji – nemoguće je. Osnova za to su postupci koji s vremenom nisu bili prilagođeni određenim potrebama i radnim zadacima. Kada se takav pristup ponavlja, potrebno je potražiti razloge zašto do toga dolazi i poduzeti sve mjere da se to spriječi.

Iz dosadašnjih iskustava mogu potvrditi da najčešći razlozi odlaska zaposlenika proizlaze iz toga što su vlasnici salona odnosno voditelji salona bili previše otvoreni prema zaposlenicima, opušteni ili suviše zatvoreni, nisu održavali profesionalni odnos koji je vremenom postao previše prijateljski ili je taj odnos bio nekorektan.

Situacija u salonima

Ukoliko se dobro razmotri situacija u salonima u kojima je velika fluktuacija zaposlenika, može se doći do zaključka da do toga najčešće dolazi upravo zbog prethodno navedenih situacija. Od zaposlenika se previše traži prije nego ih se dovoljno nauči i osposobi.

Kao primjer možemo uzeti dijete u obitelji. Proces ulaganja, učenja, praćenja i motiviranja osnova je za njegov budući razvoj. Ništa drugačije nije kod zaposlenika. Kada ‘odrastu’ postavljaju se na svoje noge ili ostaju u određenom krugu, ali za to moraju postojati određeni razlozi.

Važno ja razmisliti o tome zašto pojedini voditelji nemaju želje ni strpljenja s time se suočiti. Odgovor je jednostavan – najčešće zbog straha da bi netko od zaposlenih napustio salon upravo onda kada je najviše posla, straha da bi kao voditelji bili previše otvoreni, zbog čega bi se zaposlenici uplašili zahtjeva, straha da bi se nešto reklo i time nekoga uvrijedilo, straha da nekome ne bi znali reći „ne“, straha… Strah je nešto što je nepoznato i zato u ljudima stvara nepovjerenje u sebe i u druge.

Dobri poslodavci znaju – da bi se strah spriječio, potrebno je suočiti se s njim. Jednostavno se ne smije dopustiti da kao takav preuzme inicijativu. Ukoliko bi se to dogodilo, nepovoljne okolnosti mogle bi se neprekidno ponavljati.
Pomislite koliko je vama trebalo uložiti vremena i truda da dođete do toga što imate danas. Koliko je bilo učenja, koliko sati praktičnog rada, koliko zadovoljnih klijenata, koliko različitih situacija na osnovu kojih ste bili primorani nešto mijenjati, nanovo naučiti, odustati od nečega ili uložiti zato da bi napredovali.

Sve je povezano sa znanjem kojeg ste stekli. Ali, to se neprekidno mijenja, zato ga je potrebno nadograđivati i ukoliko želite da ste, kao i vaši zaposlenici, i sami napredniji – radite na tome da vas potonji ne bi ostavili zbog prethodno navedenih situacija. Potrebno je konkretno razmisliti zašto se uvijek dobiva to što se zasluži.

PROČITAJTE JOŠ

PRIJAVITE SE ZA NEWSLETTER

PREDNOSTI NEWSLETTERA

  • saznajte prvi o novitetima iz vaše branše
  • iskoristite posebne ponude i pogodnosti koje pružaju naši partneri