Savjeti i preporuke

Kada ih uvedete u posao, zaposlenici odlaze

Evgen Gec,

vizažist, edukator
Kada zaposlenici ‘odrastu’ ‘postavljaju se na svoje noge’ ili ostaju u određenom krugu, ali za to moraju postojati određeni razlozi

“Ne znam zašto se to neprekidno ponavlja. Razmišljam o tome da u salonu više ne radim sa praktikanticama i osobama bez prethodne prakse” – rekla je jedna vrlo uspješna kozmetičarka. Zašto zaposlenici odlaze? Do takvih situacija dolazi zbog različitih razloga, ali pogledajmo koji su najčešći. Razlog tome da zaposlenici nakon određenog stjecanja znanja daju otkaz isključivo je u vama kao vlasniku salona. Ne vjerujete?

Zašto zaposlenici odlaze

Da se ljudi preko noći mijenjaju, odnosno da najednom postanu drugačiji – nemoguće je. Osnova za to su postupci koji s vremenom nisu bili prilagođeni određenim potrebama i radnim zadacima. Kada se takav pristup ponavlja, potrebno je potražiti razloge zašto do toga dolazi i poduzeti mjere da se to spriječi.

Najčešći razlozi odlaska zaposlenika proizlaze iz toga što su vlasnici i voditelji salona bili previše otvoreni prema njima, opušteni ili suviše zatvoreni. Nisu održavali profesionalni odnos koji je vremenom postao previše prijateljski ili je taj odnos bio nekorektan.

zaposlenici odlaze

Situacija u salonima

Od zaposlenika se previše traži prije nego ih se dovoljno nauči i osposobi.

Kao primjer možemo uzeti dijete u obitelji. Proces ulaganja, učenja, praćenja i motiviranja osnova je za njegov budući razvoj. Ništa drugačije nije kod zaposlenika. Kada ‘odrastu’ postavljaju se na svoje noge ili ostaju u određenom krugu, ali za to moraju postojati određeni razlozi.

Važno ja razmisliti o tome zašto pojedini voditelji nemaju želje ni strpljenja s time se suočiti. Odgovor je jednostavan – najčešće zbog straha da bi netko od zaposlenih napustio salon upravo onda kada je najviše posla. Voditelji strahuju od toga da budu previše otvoreni, zbog čega bi se zaposlenici uplašili zahtjeva. Strahuju da bi se nešto reklo i time nekoga uvrijedilo, da nekome ne bi znali reći „ne“… Strah je nešto što je nepoznato i zato u ljudima stvara nepovjerenje u sebe i u druge.

Dobri poslodavci znaju – da bi se strah spriječio, potrebno je suočiti se s njim. Jednostavno se ne smije dopustiti da kao takav preuzme inicijativu. Ukoliko bi se to dogodilo, nepovoljne okolnosti mogle bi se neprekidno ponavljati.
Pomislite koliko je vama trebalo uložiti vremena i truda da dođete do toga što imate danas. Koliko je bilo učenja, koliko sati praktičnog rada, koliko zadovoljnih klijenata… Koliko je različitih situacija na osnovu kojih ste bili primorani nešto mijenjati, nanovo naučiti, odustati od nečega ili uložiti zato da bi napredovali.

Sve je povezano sa znanjem kojeg ste stekli, ali znanje je potrebno nadograđivati. Ako vam se događa da vaši zaposlenici odlaze, razmislite o razlozima njihovog odlaska. Preispitajte sebe i svoje ponašanje. Ukoliko želite da ste i sami napredniji – radite na tome da vas potonji ne bi ostavili zbog prethodno navedenih situacija. Potrebno je konkretno razmisliti zašto se uvijek dobiva to što se zasluži.

PROČITAJTE JOŠ

Klikom na sliku naslovnice, prelistajte novi broj:

Sponzorirano:

Sponzorirano:

PRIJAVITE SE ZA NEWSLETTER

PREDNOSTI NEWSLETTERA

  • saznajte prvi o novitetima iz vaše branše
  • iskoristite posebne ponude i pogodnosti koje pružaju naši partneri