Šest osnovnih značajki uspješnog poslovanja

Evgen Gec

Evgen Gec

vizažist-edukator
Što je potrebno učiniti da bi se poslovanje poboljšalo

„Sve sam više opterećena vremenom, sve je više posla, ali moram razmisliti kako dalje zbog ulaska u PDV, sve se više zadržavam u salonu i sve manje vremena imam za svoju obitelj…“ – moglo bi se nabrojati još izazova koji se sve češće pojavljuju pred vlasnicima salona.

U zadnje se vrijeme u praksi se susrećemo s brojnim problemima koji su u mnogim stvarima slični. Jednostavno pozivaju vlasnike salona na reorganizaciju rada i pristupa tržištu. Mnogi to teško prihvaćaju iz jednostavnog razloga – jer je do sada poslovanje teklo dosta dobro, i sada, kada su se pojavili manji problemi, došlo je do lančane reakcije određenih pa i nepredvidivih situacija.

Sve češće si mnogi voditelji salona postavljaju pitanja tipa zašto baš sada, zašto se to uvijek njima desi… Odgovor je vrlo jednostavan – jer se neke stvari nisu pravovremeno mijenjale, prilagodile, nije se odustalo od nečega ili se nije nešto novo poduzelo. U nastavku pogledajmo što je potrebno poduzeti da bi se poslovanje poboljšalo…

1. Prodaja proizvoda u salonima

– Ovo je jedna od najbitnijih aktivnosti za povećanje prihoda. Izgovori da je to nemoguće postići u salonima temeljeni su na tome da se mora dodatno registrirati prodaja, da pored toga nastaju dodatne obaveze za računovodstvo, dodatni troškovi i slično.

Matematika je vrlo jednostavna. Ukoliko, recimo, njega lica košta 50,00 € i proizvod za kućnu upotrebu dodatnih 50,00 €, ukupni prihod iznosi 100,00 €. Uzmimo da imate tri tretmana njege dnevno, uz prodaju jednog proizvoda – to bi iznosilo 300,00 € dnevno, a na mjesečnoj razini 6.600,00 €.

Ukoliko bi koristili isključivo uslugu bez prodanog proizvoda, mjesečno bi to iznosilo 3.300,00 €. Govorim o prihodu, ne o netto zaradi. Ukoliko se proizvodi ne prodaju u salonu, klijenti kupuju proizvode za njegu u odgovarajućim trgovinama – dakle, potrošit će novac, ali ne kod vas. Vi ste ‘na gubitku’.

2. Saloni se odlučuju isključivo za jednu robnu marku, što je jedan od razloga zašto gube klijente

– Vlasnici salona uvjereni su u to da će robna marka za koju su se odlučili, ukoliko je vrhunska, sigurno sama po sebi privući nove klijente. Ne zaboravite da klijenti dolaze u vaš salon zbog vas. Oni vjeruju vama i ukoliko ste dosad ostvarili određene rezultate na njihovoj koži, tako će i ostati. Klijenti su različitih struktura, što znači da imaju različite želje i potrebe, a različita im je i kupovna moć. Zapravo, nije dobro određivati im šta moraju upotrebljavati ako posjećuju vaš salon. Zamislite da imate samo jednu robnu marku i da ista, recimo, nekome ne odgovara – morat će u drugi salon, iako je prezadovoljan vašim radom. To je razlog zbog kojeg mnogi gube klijente. Da bi se mogli prilagoditi što široj klijenteli, najbolje je raditi s barem tri različite linije proizvoda (3 različita branda) u srednjem, višem i visokokvalitetnom razredu. Klijent, zapravo, ima pravo sam odabrati koje će proizvode koristiti. Znači, pokušajte se sve više otvarati prema njima, a ne zatvarati. Ograničenje posla znači i ograničenje zarade.

3. Pravilno cijenite vaš rad

Mišljenje da ljudi u određenoj okolini nemaju novca i da si ne mogu priuštiti određene usluge – pogrešno je. Nikako ne postoji pravilo da su samo oni koji imaju dosta novca spremni plaćati kvalitetnije usluge. Količina novca nikako nije mjerilo za korištenje skupljih ili jeftinih usluga. Vjerujte da su i oni koji nemaju dosta novca spremni koristiti kvalitetne usluge. U svakoj okolini postoje različiti ljudi, s različitim mišljenjima i mogućnostima. To je i razlog zbog čega ljudi imaju različite marke automobila, telefona, različite stanove, kuće… Istina se najčešće skriva u tome da veliki broj kozmetičara ima socijalni osjećaj i vjeruje u to da se dobro vraća dobrim. Zapravo je to velika istina, ali to ne smije biti osnova za posao. Morate razumjeti – kada ste otvorili obrt ili tvrtku, postali ste odgovorni za to da djelujete profitabilno. Pokušajte socijalno djelovati kada morate plaćati struju ili hranu i vidjet ćete kakav će biti rezultat. Imajte na umu – kada imate niske cijene ili dajete popust, odričete se svoje zarade.

4. Koliko i po čemu ćete biti prepoznatljivi na vašem tržištu ovisi o marketingu kojeg ćete uvoditi u posao

– Kako odraditi promocije, prezentacije, dane otvorenih vrata, organizacije različitih događaja, poslovanje s popustima, izvođenje prodajnih akcija, poslovanje s pretplatnim karticama… Sve to djeluje na temelju marketinga, kojeg određujete sami, da bi vas potencijalni klijenti mogli pronaći.

5. Odlučite se za napredak, odnosno promjene

Ukoliko niste dobro upoznati s time kako to postići, na raspolaganju imate stručnjake koji vam mogu pomoći. Jedino što morate znati u vezi toga je za koga se odlučiti i kakve rezultate očekujete. Potonji su svakako ovisni o vašem zalaganju, ali osoba koja vas prati mora imati iskustva u poslovanju salona, mora imati odgovarajuće reference i mora djelovati napredno. Pored toga, mora imati izgrađen sustav na osnovu kojeg su neki od salona već ostvarili dobre rezultate. Tu ne spadaju oni koji rade u drugim branšama, jer su strategije pristupa klijentima ili struci u potpunosti drugačije. Čak i kada se radi o frizerima i kozmetičarima, prisutne su velike razlike u poslovanju, iako su djelatnosti slične, a i klijenti mogu biti isti. Važno je, znači, raditi sustavno, s programom koji je prilagođen pojedinom salonu i stvaranju rezultata koji se po svemu razlikuju od vaše konkurencije. To je formula za uspjeh.

PROČITAJTE JOŠ

PRIJAVITE SE ZA NEWSLETTER

PREDNOSTI NEWSLETTERA

  • saznajte prvi o novitetima iz vaše branše
  • iskoristite posebne ponude i pogodnosti koje pružaju naši partneri