Na početku svakog poslovanja ili poslovne suradnje definiraju se pravila igre i smjer kojim će se ići, kao i ciljevi kozmetičkog salona. Glavna namjera toga je kreiranje poslovne kulture koja će se razvijati u salonu od prvog dana, a koju će pratiti ili od nje odudarati svi zaposlenici. Imate li viziju vlastitog salona, ili možda promjene koju želite na djelu? Krenimo od jednostavne tzv. SWOT analize…
No, pojasnimo prvo pojam SWOT-a. To je kratica za: S (strengts – jake strane), W (weakneses – slabe strane), O (opportunities – prilike) i T (threats – prijetnje). S i W su unutrašnje karakteristike, a O i T pod utjecajem vanjskih faktora. Kada izradite kvalitetnu analizu, SWOT može služiti kao vrlo snažan temelj za iz gradnju strategije, iako će neki ekonomisti reći da je ta metoda neučinkovita, jer ocrtava vašu trenutnu percepciju. Krenemo li promišljati o pojedinim kategorijama, zasigurno će nam biti od koristi.
Koje su vaše jake strane
Kao zaposlenik, ili vlasnik salona, važno je pitati se koje su vaše strane koje će vam po moći da do cilja stignete brže i kvalitetnije. Jesu li to znanje, vještine i predanost poslu? Svakako, želite li biti neovisni i uspješni, znanje je temelj
za kritičko razmišljanje pa će ono pomoći u odabiru odgovarajuće kozmetike, aparature, opreme, zaposlenika. Iza vašeg izbora tada može stajati jasna argumentacija i sigurnost te bezbrižnost.
U uslužnim djelatnostima, poput kozmetike, vaš je posao ograničen na radno vrijeme, odnosno u 8 sati rada možete primiti ograničen broj klijenata. Prema tome, ukoliko poslujete s kozmetičkom kućom koja nudi maloprodajna pakiranja, a vi ste elokventni, otvoreni i klijenti vas rado propitkuju o preporukama za kućnu njegu, zašto to ne biste pretvorile u svoju jaku stranu i počele stvarati dodanu vrijednost? Kada iza vas stoje znanje i vještine tada i uz minimalna ulaganja možete dobiti visoki postotak dobiti. Definiranje vaših prednosti i vrlina od iznimne je važnosti za određivanje ponude usluga i proizvoda.
Koje su vaše slabe strane
Svjesnost o slabim stranama vašeg poslovanja ili karaktera (gledajući u poslovnom kontekstu) poštedjet će vas mnogih neugodnosti i omogućiti vam razvijanje upravo tih nedostataka. Slabe strane našeg posla mogu prvenstveno biti financijske prirode. Kao što znamo, mnoge salone muči kapital, odnosno želje za investicijama premašuju mogućnosti, mnoge kozmetičare muče vještine komuniciranja i prodaje, a neznanje o financijskom planiranju i kalkulacijama tretmana za neke salone može biti pogubno. Razmišljanje o nedostacima na koje možemo utjecati edukacijama i stalnim usavršavanjem u struci korisno je proći prije otvaranja salona.
Znate li prepoznati poslovne prilike
Već nekoliko godina slušamo o krizi i o teškom stanju u gospodarskom sektoru. No, ima onih salona koji su otvoreni u toj najvećoj krizi i koji ‘rastu’ iz godine u godinu, zapošljavajući nove kozmetičarke i otvarajući nove podružnice. Definirate li navrijeme kvalitetu, bez nepotrebnih kompromisa, privući ćete one klijente koje želite, a takvi klijenti su vjerni. Svakodnevno smo svjedoci zatvaranju salona.
Razlozi su mnogostruki, no ono što možemo izdvojiti su: nekvalitetna usluga, nekvalitetna kozmetika, neznanje, neljubazno osoblje, loša higijena salona. Iako je ovo osjetljiva tema, vama koji stojite iza svoga rada ovakva kretanja na tržištu mogu biti od pomoći u usvajanju većeg udjela na kozmetičkom području. Nadalje, na tržištu se svakodnevno otvaraju različite poslovne prilike, a pitanje je koje od njih upravo vi znate prepoznati i iskoristiti.
Koje su prijetnje vašem poslu
Svaki salon može ugroziti neka nepredviđena i neplanirana situacija. Npr. osobe s kapitalom, ali s možda manje strasti mogu u vašoj blizini otvoriti luksuzniji salon ili npr. vaši klijenti ili članovi njihove obitelji mogu ostati bez posla pa im usluge postaju preskupe. Definicija prijetnji koje se mogu pojaviti može vam pomoći pripremiti se i pravovremeno reagirati.
Znate li izraditi poslovni plan
Kad ste definirale faktore na koje možete utjecati i one za koje ne želite da vas nepripremljene iznenade, vrijeme je da sve to uobličite u kvalitetan plan u kojem ćete definirati troškove opremanja (namještaj i aparatura), amortizacije prostora, režija, bruto davanja po zaposleniku, troškove potrošnog materijala, pribora, kozmetike i reprezentacije te sve one troškove koje uključujete u poslovanje. Ukoliko znate koliki vam trošak predstavlja tzv. hladni pogon i koliki vam promet treba dnevno po zaposleniku da biste vratili investiciju i stigli do točke pokrića, tada vam je lakše i pratiti uspjeh ili neuspjeh svakog pojedinog člana vašeg tima i planirati investicije. Nakon početnih analiza i promišljanja neki će možda privremeno odustati od projekta, ili potražiti partnere, ili iskoristiti poticaje, ali u svim od navedenih slučajeva priprema će značiti pola posla.