Savjeti i preporuke

Tajne izvođenja promocija u salonima

Evgen Gec,

vizažist, edukator
Način izvođenja promocije ima veliki utjecaj na budući rad i zadovoljstvo vaših klijenata

Promocije mogu biti odličan alat za podizanje svijesti kupaca, posebno kada je riječ o prezentaciji novih usluga ili proizvoda, što je važno za ‘vidljivost’ i prepoznavanje svakog salona. Naravno, aktivnosti se moraju provesti dosljedno, jer u suprotnom, moglo bi doći do gubitka, posebno zbog privlačenja klijenata niske kupovne moći.

Postoje dvije poteškoće koje se u tom kontekstu mogu pojaviti. Prva se odnosi na oblik poduzetničkog pristupa promociji, a druga može biti neznanje. Vlasnici salona i osobe koje organiziraju promocije u salonima nisu imali prilike upoznati se s detaljima o tome kako provesti profitabilne promocije unutar svoje struke. Ne radi se o načinu izvođenja promocije nego o odnosu prema promociji, koja itekako ima utjecaj na budući rad i zadovoljstvo klijenata.

Promotion Product Strategy Marketing Concept

Zapitajte se zašto ste spremni izvoditi promociju u vidu dana otvorenih vrata u salonima i što je zapravo cilj toga? Je li vam to netko preporučio (dobavljači, poznanici, klijenti…), ponaša li se na sličan način konkurencija, smatrate li da bi se na taj način brzo povećao promet u poslovanju ili nešto slično? U slučaju da ste se pronašli u navedenom, trebate znati da se nalazite u prilično rizičnom kontekstu poslovanja. Ako smatrate da promocija kao takva može sama po sebi biti učinkovita (a to nije slučaj), ne koristite pravilne metode, koje su ključ za uspješno poslovanje. Problem, dakle, nije u promociji nego ga trebate potražiti u sebi. Nikada se ne biste smjeli osloniti na činjenicu da takav poduzetnički pristup može opravdati vaša očekivanja. Morate nešto promijeniti i uzeti stvari u svoje ruke. Klonite se kopiranja tuđih ideja ili pritiska koji može imati negativan utjecaj na vaš način poslovanja.

Koraci za povećanje učinkovitosti promocija

Zamijenite popuste za bonuse. Na taj način ćete izbjeći devalvaciju usluge i privući kupca dodatnim uslugama, što donosi dodatni prihod. Umjesto x% popusta nudite bonus od X vrijednosti u obliku druge usluge.

Za klijente korigirajte vrijednost usluga i ne nudite svima iste pogodnosti. Rasporedite klijente na one koji vas posjećuju tjedno, mjesečno i povremeno. Primjerno im prilagodite promocije.

Razdoblje provedbe promocije treba biti jasno definirano. Kada se promocija završi, ne smije se produljivati. Korisnici moraju biti svjesni da su to stvarne i isključivo privremene prednosti, jer u slučaju neodržavanja napomenutih uvjeta mogli biste ispasti nekredibilnim.

Ne izvodite promocije zato da biste trenutno povećali prihod. Previše je promocija koje nastaju nepromišljeno. Mnogi izvode promocije na redovnoj osnovi, jer vjeruju da je to jedini razuman način poslovanja. Takve promocije nisu učinkovite, a još manje su usmjerene u budućnost uspješnog rada.

Pripremite financijski plan promocija. Svaka marketinška strategija ima svoju cijenu i zato je neophodan izračun za preliminarna ulaganja u promociju. Proračun je posebno važan, jer na osnovu njega može se utvrditi je li određena promocija bila uspješna ili ne. Dobro završena promocija nije ona na kojoj se broji prisutnost osoba, nego koliko su ljudi usmjereni na korištenje odabrane usluge ili proizvoda. Učinkovitost promocije mora se uvijek utvrditi brojkama, a ne na osnovu toga koliko se nekome nešto sviđalo.

Shvatite da osoba koja preuzima odgovornost za uspješan rad u salonu mora dobro poznavati strategiju i posljedice toga što bi se moglo dogoditi. Pogledajmo zato što bi se dogodilo ukoliko bi se promocije izvodile za sve klijente jednako i kao takve se objavile u medijima…

Klijenti koji bi smatrali da je vrijednost usluge visoka ne bi je koristili.

Usluge bi mogle odabrati i koristiti osobe koje su spremne plaćati i redovnu cijenu.

Neki od klijenata pogodnosti promocije ne bi koristiti jer je ne razumiju. Šteta je u salonima nuditi pogodnosti u vrijednosti 50,00 € ukoliko netko koristi isključivo usluge u okviru između 15,00 € ili 20,00 €. 

Postoji još jedan razlog zašto je tako važno dobro odraditi aktivnosti na organizaciji promocije. 85% klijenta koji dolaze u salon već unaprijed znaju koju će uslugu koristiti. To znači da je u 85% slučajeva prodaja usluga i proizvoda ovisna o tome što se poduzima prije prodaje. Promocija kao takva može biti veliki doprinos ukoliko se to razumije i uvede u radnu praksu.

This image has an empty alt attribute; its file name is vektor-e1614607778681.png

PROČITAJTE JOŠ

Klikom na sliku naslovnice, prelistajte novi broj:

Sponzorirano:

Sponzorirano:

PRIJAVITE SE ZA NEWSLETTER

PREDNOSTI NEWSLETTERA

  • saznajte prvi o novitetima iz vaše branše
  • iskoristite posebne ponude i pogodnosti koje pružaju naši partneri