Savjeti i preporuke

5 tipova kozmetičarki prema karakteristikama

Evgen Gec,

vizažist, edukator
Svaka kozmetičarka ima svoje prednosti, zato se klijenti odlučuju za one koje su im pristupačnije, odnosno koje im više odgovaraju

Svatko od nas ima određene karakteristike po kojima nas drugi prepoznaju. One mogu biti negativne ili pozitivne.
Mi, koji se svakodnevno susrećemo s njima, primjećujemo da postoje različiti tipovi kozmetičarki, ali opredjeljujemo se isključivo za pozitivni stav. Prvo moram pojasniti da one proizlaze iz prepoznavanja koje se temelje na iskustvima stečenim dugogodišnjim radom različitih stručnjaka iz tog područja.

Saloni, odnosno vlasnici i zaposlenici međusobno se razlikuju po mnogim detaljima. Sve u okviru rada usmjereno je na želju da se klijentima omogući što više toga što oni očekuju odnosno plaćaju. Saloni se razlikuju po izgledu, načinu rada, mirisu prostora, izvođenju odabranih usluga i slično. Kod voditelja i zaposlenika je to nešto drugačije.

Uspješnost, osjećaj za stvaranje vizualnog identiteta i općenite slike salona te privlačenje klijenata ovisi o osnovnim karakteristikama kozmetičarke.

Tipovi kozmetičarki

1. Kozmetičarka koja dočekuje svoje klijente osmijehom, ali je vidljivo da je pomalo zatvorena u sebe, umorna ili možda čak i ljuta – obično je svjesna svog ponašanja, zato želi u prostoriji, što je više moguće, stvoriti toplo ozračje.

Upotrebom ugodnih mirisa, svijeća i drugih svjetlosnih efekata želi ostvariti dobru energiju, što najčešće i uspije. Već na prvi pogled može se uočiti da joj je jako stalo do klijenata, ali opterećenje koje je na njoj vidljivo donosi svoje. Vrlo je važno da takva osoba više pozornosti posvećuje organizaciji rada.

2 .Tradicionalna kozmetičarka – pretežno je specijalizirana za osnovne usluge koje izvodi na klasičan način, možda i bez aparatura. Uobičajeno izvodi usluge njege lica, manikuru, pedikuru i slično. Taj posao obavlja već godinama i dobro ga je svladala.

Njene karakteristike su: preciznost i strpljivost. Pristup klijentu je prijateljski, s velikom dozom poštovanja, iako ponekad djeluju zatvorene u sebe. Preporuka: pri obavljanju posla trebaju biti pažljive, a prema klijentima se trebaju odnositi s velikom dozom profesionalnosti.

3. Tehnološki usmjerena kozmetičarka – može se uočiti već na prijemu u salon. Često na radnoj odjeći ima ‘zataknute’ naočale za zaštitu očiju od aparatura, a u prostoru se čuju različiti neuobičajeni zvukovi ili svjetlost koju one produciraju.

U razgovoru objašnjava koja aparatura može ostvariti najbolje rezultate i zašto. Educiranje i napredno djelovanje primarna je svrha njezinog rada, zato i ulaže velika sredstva u najnovije aparature.

4. ‘Vidljiva’ kozmetičarka – najprije se prepoznaje po uređenosti prostora. Pored dobro izloženih proizvoda, na vidnim mjestima ističe svoje diplome, priznanja, potvrde ili pohvale koje je u okviru svog rada dobila.

Takvim pristupom svojim klijentima pokazuje kako svoje vrijeme koristi za stjecanje novog znanja. Takve osobe najčešće imaju želju za konstantnim razvojem i svojim klijentima žele pokazati i dokazati da mogu imati povjerenje u njihov rad.

5. Kozmetičarka s medicinskim načinom poslovanja – Već na ulazu u salon primijeti se razlika njezinog načina poslovanja u odnosu na klasičnu kozmetičarku.

Najčešće su prostorije u takvim salonima veće. Miris u prostorijama djeluje zdravo i nije baziran na mirisima eteričnih ulja.

Tipično za takav tip kozmetičarke je da većinom radi u bijeloj haljini i često surađuje sa specijalistima u zdravstvenoj struci.

Poslu i klijentima pristupa profesinalno i obično s njima ne stvara jače prijateljske odnose.

Iako radi klasične usluge, njezina je usmjerenost na nešto višem nivou, što se može primijetiti i prema cijenama usluga. Dobra je savjetnica i ukoliko u nešto nije sigurna, rado se obraća stručnjacima.

Dijagnosticiranje klijenta

Svi navedeni tipovi kozmetičarki imaju svoje prednosti. Klijenti se odlučuju za one koje su im pristupačnije, odnosno koje im više odgovaraju. Naravno, i klijenti se razlikuju po određenim karakteristikama. Zbog toga je dobro i njih proučiti. Usluga koja u tom kontekstu otvara najviše prostora je dijagnosticiranje klijenata. Tu se klijent u potpunosti otvara i saznaju se sve njegove poteškoće i potrebe koje je moguće ponuditi u okviru usluga.

Prepoznaju se njegove dobre i loše navike, u poslu ili privatnom životu, pokazuju se potrebe za određenim uslugama za koje je nužan sustavan pristup i, što je najvažnije, takvog klijenta se može ciljano usmjeriti na odgovarajuće usluge – individualiziran pristup.

To je istovremeno osnova koja omogućuje sprječavanje neprimjerenog ponašanja klijenata s lošim navikama kada govorimo o kašnjenjima, neobavještavanju o nedolasku na dogovorenu uslugu ili druge navike koje posljedično mogu imati utjecaj na samo poslovanje salona.

PROČITAJTE JOŠ

Klikom na sliku naslovnice, prelistajte novi broj:

Sponzorirano:

Sponzorirano:

PRIJAVITE SE ZA NEWSLETTER

PREDNOSTI NEWSLETTERA

  • saznajte prvi o novitetima iz vaše branše
  • iskoristite posebne ponude i pogodnosti koje pružaju naši partneri