Intenzivnost rada pojedine je kozmetičare zbog prevelikog opterećenja doveo čak do ‘sagorijevanja’ i time do neočekivanih posljedica. Prevelika briga za uspješno funkcioniranje salona u većini je slučajeva pretpostavka da se ta situacija dogodila.
Zadaci voditelja salona/vlasnika su većinom sljedeći:
- Otvaranje i zatvaranje salona
- Uređenost prostora i pribora za rad (pranje rublja i čišćenje ostalih alata)
- Dezinfekcija prostora i pribora
- Vođenje evidencije o klijentima
- Prihvaćanje rezervacije termina putem telefona ili e-mailova
- Upravljanje financijama (polaganje novca na bankovni račun)
- Upravljanje financijskim poslovima (priprema i dostavljanje dokumenata računovođi)
- Priprema kabina na kraju dana za sljedeći dan
- Suradnja s dobavljačima (naručivanje, organiziranje promocija …)
- Održavanje FB stranice
- Ažuriranje web stranice
- Izvođenje različitih aktivnosti, posebno za korisnike koji žele da se usluga obavlja isključivo od strane izabrane osobe
- Vođenje brige o aparaturama i priboru
- Noviteti i nove vještine
- Uređivanje dokumentacije osoblja (liječnički pregledi, vođenje zapisnika o zaštiti na radu u evidenciji osoblja…)
- Određivanje zadataka za zaposlenike i pomoć pri prodaji usluga ili proizvoda
- Marketing
- Održavanje inventara i proizvoda.
Popis bi mogao definitivno biti još opsežniji…
Voditelj salona preuzima previše odgovornosti
Odgovornost za rad i zaposlenike dobra je navika svakog voditelja ili vlasnika salona. Mnogi od njih postaju preplavljeni preuzimanjem previše odgovornosti na sebe. Vjeruju da drugi zaposlenici ne znaju sami izvesti uslugu barem na isti način kako to sami mogu učiniti u najkraćem mogućem roku. Sada je vrijeme da se razjasni kakvo smo rješenje pronašli za kozmetičare s navedenim poteškoćama.
Prije svega, važno je istaknuti da nitko nije svemoćan. Misliti da jedna osoba može učiniti sve – pogrešno je. Prečesto, kada biraju kandidate za zaposlenike, poslodavci žele takve osobe koje bi imale pripadnost, iskustvo… Osobe koje bi poznavale sve radne postupke, marljive, savjesne i tako dalje.
Takve osobe, kao što sam već ranije često spominjao, već su zaposlene i teško ih je dobiti. Dobre zaposlenike potrebno je izgraditi na osnovu njihovih dobrih karakteristika, što ne ovisi o dosadašnjem iskustvu, već o njihovoj osobnosti.
Postupno je potrebno izgrađivati ih, podučavati, prilagoditi, voditi i s mnogo dobre volje i zauzimanja učiniti da postanu dio tima. Koliko je to uspješno, ovisi o znanju koje je voditelj salona na njih prenosio i odnosu, što je najčešći uzrok da zaposlenici u salonu ili ostanu ili krenu svojim putem.
Uvođenje recepcionara
Rješenje za salon o kojem pišem je uvođenje recepcionara. Kako smanjiti opterećenost voditelja salona? Sve gore spomenute aktivnosti trebale bi biti prenesene s vlasnice/voditeljice na recepcionara. Ostale aktivnosti koje vlasnica / voditeljica sama izvodi mogla bi raditi isključivo na određenim klijentima, u uvjetima koje bi sama definirala.
Tako se ne bi više bavila trenutnim radom i problemima. Svoje dragocjeno vrijeme trošila bi za praćenje rada i veleprodaje. Imala bi više slobodnog vremena i prihodi bi bili veći.
Zaposlenici bi također bili manje opterećeni, jer vlasnica/voditeljica ne bi neprekidno na nešto upozoravala. Radili bi mnogo opuštenije i osjetili bi veću odgovornost, a time bi i rezultati rada bili znatno bolji. Na toj osnovi i prihodi bi također bili poboljšani i krug bi bio zatvoren.
Sve što je prethodno radila sama, prebačeno je na recepcionara.
U realnosti često se događalo da:
- klijenti su bili oduševljeni, jer su se koordinirali samo s jednom osobom, a ne svaki put s osobom koja je uspjela preuzeti telefon
- svaki dolazak i odlazak klijenta u salon bio bi povezan samo s jednom osobom
- prodaja usluga i proizvoda je zbog povećanog samopouzdanja porasla, a time i prihodi
- evidencija klijenata što se tiče potrošnje proizvoda, pribora, uređenje kabina i sve druge obveze preuzela je jedna osoba – recepcionar koji točno zna sve događaje u salonu
- zbog ekvivalencije zaposlenika u salonu rad je postao timski
- atmosfera je postala opuštenija
- kupci koji su prethodno povjerili usluge određenim osobama počeli su vjerovati u sustav salona, a ne isključivo u izabranu osobu
- aktivnosti koje su se prethodno većinom temeljile na prosječnom delegiranju voditelja sada se temelje na precizno pripremljenim standardima, što utječe na veće povjerenje klijenata u druge zaposlenike u salonu
- narudžba je brža i postupno je evidencija klijenata postala neprocjenjiv alat za praćenje i podizanje potrošnje usluga u salonu, prodaje proizvoda za kućnu upotrebu i uvođenje pretplatnih kartica.
Za neke se takav pristup čini nemogućim, uglavnom zbog toga što recepciju vide kao trošak salona, a ne kao prednost na temelju koje mogu učinkovitije djelovati. Do sada je u svim slučajevima pokazano da su u salonima gdje recepcionar aktivno radi rezultati rada u svakom pogledu neusporedivo bolji.
Lakša je organizacija kozmetičara, jer cijeli plan rada postavlja recepcionar pa se voditelj 100% može posvetiti aktivnostima i klijentima. Oni točno znaju što i kada ili koliko moraju učiniti, a imaju i veliku podršku u prodaji dodatnih usluga ili proizvoda.
Svakako je za uspješan rad na tom području potrebno imati određeno znanje, posebno iz područja komuniciranja, organizacije rada, marketinga i prodaje. Danas je takvo znanje na raspolaganju svima. Potrebna je samo odluka da se nešto promijeni.