Savjeti i preporuke

Komunikacija u kozmetičkom salonu

Iz arhive Wellbis-a

Doživljaj svijeta oko vas je vaša stvarnost i možda se bitno razlikuje od stvarnosti vaše klijentice ili svih ostalih. Upravo zato, komunikacija koju svakodnevno ostvarujete omogućuje vam da prikažete dio tog doživljaja, da ga objasnite i po potrebi modificirate ili čak izmijenite

Sa svakim posjetom kozmetičkom salonu donosimo svoja raspoloženja, sumnje, strahove, nesigurnosti i nije nam svaki dan isti. Vrijeme koje odvajamo i novac koji pri tom ulažemo neprocjenjivo su nam važni.  Vrijeme koje uzalud potrošimo ne možemo nadoknaditi, niti jednu sekundu.

Obasipaju nas sintagmom “vrijeme je novac”, i naravno da pod pritiskom modernog kapitalizma nastojimo izvući najviše od dana s pametnom organizacijom.

Kozmetička je struka hod po tankoj žici i zahtijeva vješto balansiranje između vlastitih misli i klijentičinih želja i potreba. U sve većoj pojavi različitih škola poslovnih vještina, ponuda coachinga, seminara i radionica nude nam se brojne tehnike i rješenja te pojednostavnjuje svakodnevno komuniciranje s klijentima.

Oaze opuštanja i kvartovski saloni

Komunikaciju u kozmetičkom salonu potrebno je prije svega prilagoditi osobi, jer ukoliko klijentica želi brzi tretman i nije joj do ugođaja, možemo biti vrlo učinkoviti i uspješniji ako smo pažljivo slušali njezine želje.

Vrsta tretmana koji odaberemo diktira i način komunikacije, jer za vrijeme opuštajuće antistresne masaže zasigurno se nećemo truditi razviti temu o nedavnim poplavama, o stravičnoj nesreći ili o nekoj medijskoj zvijezdi koju je prevario suprug.

Okruženje i razina usluge također su izuzetno važni. Postoje saloni koji su oaze opuštanja i ne trpe melodična čavrljanja najboljih prijateljica tijekom tretmana. U nekim se salonima možemo upustiti u rasprave, jer su topli, kvartovski, prijateljski i ondje se osjećamo kao da smo kod kuće. Neki su pak saloni prodajnog karaktera i na vrlo ugodan način pružaju informacije o novim proizvodima i omogućuju kupovinu i nastavak njege kože kod kuće.

Iznimno bitni govor tijela i mimika

Uglavnom, vlasnik salona je taj koji zahtijeva i određuje pravila, smjernice i gradi filozofiju kojom je prožet svaki kutak salona. Vlasnik/ca je ona koja vodi, odlučuje, ima jasan cilj koji može izmjeriti i koji je realan, a ona sama dovoljno ambiciozna da joj odgovornost ne dopusti zimski san.

Vlasnica je ta koja vodi svoj tim ljudi ondje gdje žele stići, s pretpostavkom da imaju jednaku viziju. Od iznimne je važnosti da sa svojim kozmetičarima svakog ponedjeljka ili petka održi sastanak i pohvali najučinkovitije, objasni sve zadatke, riješi nesuglasice i nejasnoće te motivira svoje djelatnike.

Svaka se situacija može nadići i riješiti odličnim timskim djelovanjem, pravilnim i primjerenim odabirom riječi i tona kojim se obraćamo, a vrlo učinkovito klijenticu i djelatnike možemo opustiti ili čak riješiti sukob. Podatak koji sam jednom prilikom čula ostavio me u čuđenju i potaknuo na promatranje svakog razgovora koji sam taj dan vodila, a glasio je – ono što kažemo čini ukupno samo sedam posto komunikacije, a ostalih 93 posto odnosi se na govor tijela, mimiku, glasnoću, ton, brzinu glasa i drugo.

Treba znati postaviti pravo pitanje

Jednako tako, svatko od nas čuje, vidi, doživljava riječi na potpuno različit način. Komunikacija je stalna izmjena, dopuna i kreacija. Praćenjem klijenata koji pričaju o sebi doznat ćete sve što trebate znati, samo treba aktivno slušati. U salonu je teško doći do informacija ako je klijentica zatvorena, a vi postavljate jednako zatvorena pitanja.

Koliko puta ste postavile pitanje poput: “Koristite li noćnu kremu?”, a odgovor je bio: “Ne”. Tada ste možda pomislile da je klijentica loše volje ili se ljuti na vas, a niste se upitale: “Jesam li postavila pravo pitanje?” Kako bi bilo kada bi ono glasilo: “Kakvu njegu koristite noću?”. Klijentica bi vrlo rijetko odgovorila: “Nikakvu”. Naprotiv, raspričala bi se o njezi ili o nedovoljno njege.

Komunikacija u salonu vrlo je suptilne naravi i zahtijeva od kozmetičara, terapeuta i drugih stručnjaka da vrlo dobro poznaju govor tijela, aktivno odgovaraju na informacije koje su im pružene i vode klijenticu kroz tretman prema očekivanjima s kojima je ona ušla u naš salon. Nedavno sam čula sjajno nastojanje da se s razvojem emocionalne inteligencije sprečavaju nasilje i agresija, jer svatko od nas ima izbor reakcije u datom trenutku.

Svemir ideja i rješenja

Klijentica koja je u salon ušla ljuta, sama je odabrala tu emociju kao korisnu za nju u tom izvjesnom trenutku, a naš je zadatak da tu emociju transformiramo u onu koja će biti korisna za tretman i salon. I za vas, koje čekaju još četiri do osam sati rada i novi klijenti.

Iskrenom i učinkovitom komunikacijom štitite se i od bespotrebnog iscrpljivanja, a imate priliku nekome uljepšati dan. To zapravo i jest naš posao, uljepšavati kožu, njegovati dušu i unutrašnju ljepotu u svakoj dragoj klijentici i pokazati joj rezultat.

Komunikacija je svemir ideja i rješenja i kad imate loš dan dodajte mu najkričavije boje, ubacite smisao i zadovoljstvo, ukrasite ljubavlju prema svakom dragocjenom trenutku i nazdravite novom izazovu.

PROČITAJTE JOŠ

Klikom na sliku naslovnice, prelistajte novi broj:

Sponzorirano:

Sponzorirano:

PRIJAVITE SE ZA NEWSLETTER

PREDNOSTI NEWSLETTERA

  • saznajte prvi o novitetima iz vaše branše
  • iskoristite posebne ponude i pogodnosti koje pružaju naši partneri